آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۸
صفحه آخر
۱۲

افغانستان امن تر از شیکاگو

رئیس جمهور آمریکا در جمع هواداران خود در ایالت «فلوریدا» با بیان این که «امنیت شهر شیکاگو از افغانستان هم کمتر است» برای چندمین بار به نبود امنیت اجتماعی و جانی در این کشور اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» روز جمعه در جمع هواداران خود در ایالت فلوریدا در نزدیکی خط ایالتی «آلاباما»، ضمن انتقاد از گسترش خشونت در شیکاگو گفت که امنیت این شهر از افغانستان هم کمتر است.

وی همچنین به این بهانه اعلام کرد که خود را متعهد به تقویت امنیت مرزی آمریکا و سرکوب مهاجران می داند!

این درحالی است که بسیاری از دیگر مناطق آمریکا نیز وضع چندان بهتری از شهر مذکور ندارند که از آن جمله می توان به شهر نیویورک و محله منهتن آن اشاره کرد که در این باره زبانزد است.

در همین رابطه شبکه بی بی سی سال گذشته میلادی گزارشی را از سطح خشونت در شیکاگو منتشر کرد که در آن آمده بود سطح خشونت های مرتبط با اسلحه در بخش هایی از آمریکا «به شدت رو به افزایش است.»

این شبکه سپس ادامه داد، «خشونت های مرتبط با تیراندازی در شیکاگو بسیار درحال افزایش است و در سال 2016 بیش از 500 نفر در شیکاگو کشته شدند که این اعداد از کل قربانی های سال پیش بیشتر است.»

شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز چندی پیش در گزارشی حادثه تیراندازی اوایل مهرماه امسال در «لاس وگاس» را که تا زمان ارسال گزارش 59 کشته و 529 زخمی برجا گذاشته و تلفات آن از این تعداد هم فراتر رفت و نهایتا به 60 کشته و 550 زخمی رسید، مرگبارترین تیراندازی تاریخ آمریکا توصیف کرد.

طبق این گزارش، بیشتر قربانی های خشونت های آمریکا سیاهپوست های کم سن و سال و از محروم ترین محله های شیکاگو هستند.