آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۱
استان ها
۱۸

کوتاه

آمادگی راهداری کرمانشاه برای خدمات دهی در فصل سرما

الهام اکبری دنیای اقتصاد- کرمانشاه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از آمادگی کامل عوامل راهداری در استان خبر داد. بهمن خسروانی گفت: در آستانه فرارسیدن فصل بارندگی و سرما برای خدمات دهی به کاربران و مخاطبان جاده ای تجهیزات لازم فراهم شده است. وی افزود: اکنون 523 نفر نیروی فنی و انسانی در قالب 55اکیپ راهداری در استان آماده ارائه خدمات به کاربران هستند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تعداد ماشین آلات فعال در حوزه راهداری در زمستان امسال را 391دستگاه خودرو سبک و سنگین و نیمه سنگین اعلام و اظهار کرد: اکیپ های فعال راهداری هرسال از نیمه آذر تا 21 فروردین مصادف با اتمام سفرهای نوروزی در راهدارخانه های سراسر استان مستقر و مشغول خدمات دهی جاده ای می شوند.

برگزاری جشنواره فراگیری نخستین واژه «آب»در یزد

محبوبه مظفری دنیای اقتصاد-یزد: جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» ویژه دانش آموزان سال اول ابتدایی با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در سالن زنبق یزد برگزار شد. شرعیاتی، مدیر روابط عمومی شرکت آبفا در این جشنواره، با اشاره به اینکه «آب» اولین واژه ای است که دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می گیرند، اظهار کرد: ضروری است دانش آموزان همزمان با آموختن واژه آب، فرهنگ صحیح صرفه جویی را آموزش ببینند تا این فرهنگ از کودکی در آنها نهادینه شود. در این مراسم، با اجرای تئاتر کودکانه راه های صرفه جویی در مصرف آب به کودکان آموزش داده شد.

تکمیل تحقیقات خازن گذاری در شبکه برق قزوین

مهرداد نوری دنیای اقتصاد- قزوین: طرح تحقیقاتی خازن گذاری در شبکه توزیع توسط شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تکمیل و منتشر شد. مسعود خواجه وند، معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق قزوین با اعلام این خبر افزود: طرح تحقیقاتی امکان سنجی و جایابی بهینه و تعیین الزامات نصب خازن در شبکه توزیع با رویکرد کاهش تلفات و افزایش ظرفیت شبکه توزیع قزوین از سال 95 با هزینه 327 میلیون ریال شروع شد و در مهر 96پایان یافت.وی هدف از انتخاب این طرح توسط این شرکت را تهیه یک نرم افزار هوشمند برای تعیین بهینه مکان و ظرفیت خازن ها در شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف اعلام کرد و گفت: کتابچه گزارش نهایی طرح یاد شده توسط این شرکت به چاپ رسیده و در دسترس علاقه مندان است.