آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۲
اقتصادی
۶

گزیده

جدیدترین اخبار از خودکفایی در ساخت تجهیزات نفتی

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از خودکفایی ایران در ساخت لوله های ریفرمر خبر داد و گفت: قرارداد ساخت لوله های ریفرمر که در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد هفته گذشته بین یک شرکت ایرانی و یک شرکت فرانسوی امضا شد. رضا خیامیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مذاکره شرکت های خارجی با شرکت های ایرانی برای ساخت تجهیزات نفتی اظهار کرد: سازنده های خارجی علاقه مند هستند برای ساخت تجهیزات نفتی با ایرانی ها مذاکره کنند.

آغاز کنترل محموله های ورودی و خروجی مناطق آزاد

گمرک با استقرار سامانه سیستمی، اطلاعات ورودی و خروجی مناطق آزاد کشور را تقاطع گیری و کنترل خواهد کرد. به گزارش صدا و سیما، حمیدرضا بعیدی، معاون برنامه ریزی گمرک گفت: در جلسه ای با مناطق آزاد، توافق کردیم که گمرک به اطلاعات محموله های ورودی و خروجی هر منطقه دسترسی یابد و آن را در سامانه ای ثبت نماید تا به صورت هدفمند، بررسی و کنترل لازم در مورد آنها صورت گیرد. وی افزود: این سامانه در حال حاضر در مناطق آزاد اروند و ارس در حال آزمایش است و بزودی عملیاتی می شود.

حضور دخانیات در بزرگ ترین رویداد جهانی توتون

شرکت دخانیات ایران در بزرگ ترین رویداد جهانی توتون و تنباکو که در محل مرکز تجارت جهانی دوبی در حال برگزاری است، حضور یافت. این رویداد بین المللی معتبرترین رویدادی است که هر ساله شاهد حضور بهترین های صنعت دخانیات جهان است. این نشست بزرگ، بهترین فرصت برای رایزنی ها، جلب همکاری ها یا تبادلات دانش و فناوری در این بخش است.