آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۸
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید جاوید آهندوست

خواهرانم؛ اعمالتان شبیه زهرای اطهر (س) و زینب کبری (س) باشد

شهید جاوید آهندوست 9 آذر ماه سال 1341 در بوکان متولد شد. سرانجام جاوید آهندوست در منطقه فاو و در درگیری مستقیم با دشمن بعثی در 21 بهمن 64 به شهادت رسید و پیکر پاکش در باغ رضوان ارومیه آرام گرفته است.

بخشی از وصیت نامه شهید آهندوست:

تو خود می دانی که چند سال است شهادت در راه تو جزو دعاهایم بوده، ولی نمی دانم چون اخلاص نداشته ام، لیاقت شهادت را نصیبم نکردی. درطول زندگیم بارها و بارها دعاهایم را اجابت کردی و در عوض این مسکین بارها نافرمانی تو را کرد و گناه و معصیت کرد؛ ولی باز هدایتش کردی. توفیق اقامه نماز دادی و این رو سیاه خیلی خیلی کم در نمازها به یاد تو بود. توفیق جهاد نصیبش کردی، ولی این گناهکار ریا و تکبر ورزید، اما ای خدای کریم هر چقدر گناهانم بزرگ باشد، عفو و بخشش تو که بی حد و حصر است، چه می شود که این بنده روسیاهت را کنار شهیدان بدر و خندق و احد وکربلا برده تا از بارگاه با عظمت آن مخلصان درگاهت این گدایت بهره ای ببرد، چه می شود که از آن روزی خود این بینوا را نیز متنعم سازی چه می شود که این خون آلوده به گناه و معصیت و منیت مرا دشمنانت بریزند تا بلکه تاوان گوشه ای از این همه نافرمانی هایم شود.

سخنم به تمام آشنایان و فامیل، سخن امام حسین (ع) است؛ که یاران باوفای من تلخ و شیرین، نعمت و نقمت، خوشی و ناخوشی دنیا جز خوابی گران و غفلت آور نیست. سخن دوم؛ قرآن را بخوانید، زیرا خداوند دلی را که قرآن را یافته معذب نمی کند «پیامبراسلام»

خواهرانم بدیهی است شما نیز پیوسته سعی کنید اعمالتان شبیه اعمال زهرای اطهر و زینب کبری باشد، البته با شناخت و عمل؛ نه با شعار.