آرشیو یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۸۸
اخبار کشور
۱۰

رئیس دادگاه انقلاب تهران خبر داد: محکومیت «خاوری» به 30سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی

رئیس دادگاه انقلاب تهران جزئیات حکم صادره برای محمود خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی و از متهمان فراری پرونده فساد سه هزار میلیاردی را اعلام کرد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی درباره محکومیت خاوری به تسنیم گفت: این متهم بابت اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، بابت دریافت رشوه به 10 سال حبس، بابت رشوه دریافتی معادل مبلغ دریافتی به پرداخت جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران نیز دیروز با بیان اینکه خاوری در هر چهار مورد اتهامی مجرم و به حبس طویل المدت محکوم شده است از بیان جزئیات حکم صادره خودداری کرده بود.

غلامحسین اسماعیلی همچنین از صدور حکم سه متهم دیگر پرونده موسوم به فساد سه هزار میلیاردی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام دادگاه، حکم این افراد نیز صادر شده اما از جزییات حکم اطلاع ندارم.

اسماعیلی درباره خبر منتشرشده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر کشته شدن خاوری در کانادا اظهارداشت: من هم این خبر را دیدم اما بعید می دانم صحت داشته باشد ضمن اینکه مرجع تایید یا تکذیب این خبر دادگستری نیست و باید مراجع دیگر در این خصوص اظهارنظر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دادسرا دستور جدیدی در ارتباط با استرداد خاوری به پلیس اینترپل داده است یا خیر، افزود: همان دستورات قبلی است و دستور جدیدی به اینترپل داده نشده اما قطعا در صورت قطعیت یافتن حکم صادره، دادسرا با جدیت بیشتری، استرداد خاوری را از طریق اینترپل پیگیری می کند.

گفتنی است دادگاه غیابی خاوری روز 30 آبان ماه گذشته و 6 سال پس از فرار وی تشکیل شده بود.