آرشیو دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۰
فوتبال ایران
۱۱

خواندنی های فوتبال

دلیل لجبازی گولچ مشخص شد

آنتونی گولچ در فصل گذشته به عنوان بازیکن خارجی آسیایی به لیست پرسپولیس اضافه شد، اما بدون انجام حتی یک بازی برای این تیم و به بهانه عدم دریافت مطالباتش به مدت سه ماه، از ایران رفت و علیه پرسپولیس شکایت کرد. حالا هم حکم گرفته و بزودی باشگاه را محکوم به پرداخت چیزی بیش از 500 هزار یورو می کند. البته گرشاسبی و سایر مدیران باشگاه به دنبال آن هستند تا شکایت گولچ را با مذاکرات بیشتر، بی اثر کنند، ولی این مدافع کروات استرالیایی دیگر اهل مذاکره نیست و می گوید از زمان تسویه حساب با باشگاه، خیلی وقت است که گذشته!

فروزان: پرسپولیس را دوباره می گیریم

محسن فروزان، دروازه بان تیم پارس جنوبی جم که در دیدار مقابل پرسپولیس، یک پنالتی حساس را از دست داد و تیمش آن فینال را باخت، اعتقاد دارد بزودی، سرخپوشان را در جدول رده بندی مهار می کنند. او به ما گفت: «بازیکنان ما بااستعداد و در کارشان حرفه ای هستند. با این که تازه به لیگ برتر آمده ایم، اما مطمئن باشید در نیم فصل دوم و بزودی دوباره صدرجدول را از پرسپولیس پس می گیریم و دوباره صدرنشین خواهیم شد.»

نورافکن مدافع چپ می ماند

امید نورافکن در دو بازی گذشته استقلال مقابل پیکان و سپاهان به عنوان مدافع چپ به میدان رفت و جای میلاد زکی پور را در این پست گرفت. دوندگی و قدرت بالای جنگندگی باعث شد این بازیکن شرایط خوبی از لحاظ فنی برای خود بسازد. نورافکن توانست رضایت شفر را برآورده کند و از این رو به احتمال بسیار زیاد در دفاع چپ باقی می ماند. این در حالی است که زکی پور بتازگی به تیم ملی دعوت شده بود و می خواست در این پست به پیشرفتش ادامه دهد ولی شفر تصمیمات دیگری گرفت.

مشکل بزرگ شجاعیان

وینفرد شفر علاقه خاصی به بازی داریوش شجاعیان دارد. به اعتقاد شفر، این بازیکن می تواند آینده خوبی در استقلال برای خودش رقم بزند و تا پایان فوتبالش در این باشگاه بماند، اما یک ایراد اساسی در مدل بازی این بازیکن هنوز دیده می شود. شجاعیان توانایی ایجاد تغییر در زمان طلایی تاکتیکی تیم را ندارد. شفر در تمرینات بارها به داریوش تذکر داده وقتی صاحب توپ است، بیشتر به عمق بزند اما همچنان شجاعیان به سمت کناره ها می رود و به ارسال مستقیم عادت کرده که این موضوع باعث نگرانی شدید شفر شده است.