آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۱
حوادث
۱۹

وحشت دوباره از زلزله در غرب کشور

زمین لرزه 6 ریشتری که شامگاه دیروز حوالی ازگله کرمانشاه را لرزاند و در چند استان غربی کشور نیز احساس شد، وحشت دوباره ساکنان و خروج سراسیمه آنها از خانه هایشان را در پی داشت.

دقایقی قبل از این حادثه نیز زلزله ای به بزرگی 8/3 ریشتر، شهر آوج قزوین را لرزاند. این دو زمین لرزه خسارت مالی و جانی نداشت.

به گزارش جام جم، در حالی که روز گذشته، آخرین خبرها از افزایش آمار جان باخته های زلزله یک ماه گذشته کرمانشاه به 620 نفر حکایت داشت، ناگهان عقربه های ساعت روی 17 و 39 دقیقه ایستاد و زمین زیرپای اهالی ازگله بار دیگر لرزید. زمین لرزه 6 ریشتری در فاصله 26 کیلومتری از ازگله کرمانشاه، باعث خروج سراسیمه اهالی از خانه هایشان شد و طولی نکشید که بار دیگر ازدحام خودرو ها در پمپ بنزین ها در این منطقه و تعدادی دیگر از شهرهای غربی کشور به راه افتاد. بلافاصله نیروهای ارزیاب هلال احمر به منطقه ازگله اعزام شدند اما تلفات جانی و مالی گزارش نشد.

مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: مرکز این زمین لرزه، حلبچه عراق در 26 کیلومتری ازگله بود. اهالی به دلیل ترس از زلزله گذشته، این بار نیز دچار هراس شدند و از خانه های خود بیرون آمدند. بلافاصله نیروهای امدادی به مناطق اعزام شدند اما تلفات جانی و مالی نداشتیم. رضا محمودیان با اشاره به وقوع پس لرزه 9/4 ریشتری در ساعت 18 و 12 دقیقه در ازگله از ساکنان خواست خونسردی خود را حفظ کنند.

شدت زمین لرزه، بخش هایی از استان های کردستان، ایلام و آذربایجان شرقی را نیز لرزاند اما خسارتی برجای نگذاشت. شهر آوج قزوین نیز که ساعت 16 و 12 دقیقه دیروز با زمین لرزه 8/3 ریشتری لرزیده بود، بدون خسارت جانی و مالی از زلزله عبور کرد.