آرشیو سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۱
جامعه
۱۷

وضع مالی مناسب 60 درصد ورودی های 2 دانشگاه دولتی تهران

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد و گفت: 60درصد پذیرفته شدگان در دو دانشگاه دولتی تهران متعلق به سه دهک بالای درآمدی جامعه هستند که باید این مساله مورد تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی قرار بگیرد.

به گزارش آنا، احمد میدری افزود: در این دانشگاه ها کسانی که در گروه دهک های پایین جامعه بودند، جذب نشدند که باید این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. باید بررسی کنیم که آیا به دلیل حرکت کلاس های کنکور و آموزشگاه های خصوصی به سمت پولی شدن و تجاری شدن آموزش متوسطه در کشور با این پدیده روبه رو شده ایم، یا این که فقط کسانی که توانایی پرداخت هزینه های بالا برای کلاس های کنکور و معلم خصوصی را دارند، می توانند در دانشگاه های دولتی پذیرفته شوند؟

وی بیان کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در دو دانشگاه دولتی تهران مشخص شد، در چه رشته های تحصیلی احتمال پیدا کردن شغل بیشتر است، نکته قابل توجه در این ارزیابی این بود که در رشته های تحصیلی که تصور می شد احتمال کسب شغل بیشتر است، کمتر از رشته های دیگر بود به عنوان مثال احتمال شغل پیدا کردن فارغ التحصیلان رشته ارتباطات بیشتر از رشته حقوق است.

میدری ادامه داد: در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اطلاعات هویتی همه ایرانیان به ثبت رسیده و از این طریق می توان متوجه شد که هر فرد در کجا شاغل است و چه میزان حقوق دریافت می کند، همچنین در صورتی که در بخش خصوصی مشغول به کار باشد نام کارگاه، نوع فعالیت کارگاه و میزان حقوق پرداختی به فرد اعلام می شود.