آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۵
صفحه آخر
۲۴
یه چیز تو همین مایه ها

تو، رکوداتم قشنگه!

فریور خراباتی

رئیس اسبق بانک مرکزی دیگر رسما به کوچه بن بستی به نام«اعتماد به نفس» رسیده است. ایشان در مصاحبه ای سراسر نمک و قند و عسل اعلام کرده اند:«26 کشور از بنده برای خارج شدن از رکود برنامه خواستند!» بر این اساس؛

الف- 26 کشور شوخ طبع و بامزه جهان را سریعا شناسایی کرده و زودتر با آنها صمیمی شویم و برای مشکلات شان جک بسازیم!

ب- شاید منظورشان این بوده که جناب رئیس اسبق بانک مرکزی طرح شان را ارائه بدهند و آنها دقیقا برعکس آن عمل کنند! این خارجی ها از آب، کره می گیرند!

ج- شاید برای شان سوال شده که با چه روشی عقلای دولت سابق توانسته اند رکود و تورم را همزمان در کشور اجرایی کنند، چون معمولا این دو با یکدیگر آب شان در یک جوی نمی رود!

د- خوشبختانه ایشان عدد رند استفاده نکرده اند تا ما بگوییم:«کنتور که نمیندازه!» و با استفاده از عدد 26 نشان داده اند که این موضوع تخیلی نبوده و واقعی است!

اما متاسفانه با آمدن دولت یازدهم و دوازدهم همه این افتخارات از دست رفت، دیگر هیچ کشوری از ما برنامه و طرح نمی خواهد، بنده بارها شاهد بوده ام که روسای جمهوری کشورهای دیگر به ما گفته اند:«پس فصل دوم کتاب درخت و مدیریت جهانی کی منتشر میشه؟!» و حتی وزیر امور خارجه بریتانیا به محض ورود به کشورمان به دکتر ظریف گفته:«طرح مرح چی توی دست و بال تون دارید؟!» دکتر ظریف هم مانند همیشه لبخند زده و پاسخ داده اند:«طرح که تموم شد، اما چند تا مرح داریم!» که وزیر امور خارجه انگلیس جواب داده:«بابا نکنید این کارها ر! من به امید طرح و چلوکباب برگ اصلا اومدم اینجا! الان جواب اتحادیه اروپا رو چی بدم؟!»

خلاصه حال که دولت تدبیر و امید همراهی نمی کند بنده از همین تریبون اعلام می کنم:«لیدیز اند جتنلمنگ! دیس ایز محمد بهمنی، هی ایز وری باهوش و اسمارت، پیلیز بفرستید ریکوئست های خود ر برای ایشان تا رکودتان دیس اپیر بشه!».دم تان گرم، رکودتان نرم و طرح تان بیش باد!