آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۵
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

داوران مرحله نهایی جشنواره بسطامی

آخرین مرحله داوری سومین دوره جشنواره موسیقی بسطامی در بخش آواز به صورت حضوری توسط هنگامه اخوان، علی اصغر شاهزیدی و فریدون شهبازیان داوری خواهد شد. پیش ازاین داوری بخش آلبوم این دوره ازجشنواره بسطامی توسط استادان فریدون شهبازیان، مجید درخشانی، حسام الدین سراج، بهداد بابایی، آزاد میرزاپور و ارژنگ سیفی زاده در دو مرحله برگزار شد که در نتیجه مجموعا از تعداد 74 آلبوم موسیقی ارسال شده به دبیرخانه 20 آلبوم به مرحله نهایی راه پیدا کرده و 3 آلبوم برگزیده شدند.

انتشار یک آلبوم با اشعاری از عباس کیارستمی

آلبوم دکلمه و موسیقی «در رفتن از خستگی» ساخته فرشاد خوشنود با اشعاری از زنده یاد «عباس کیارستمی»، منتشرشد. «در رفتن از خستگی» نام آلبومی است از گروه «ماکیچی» به آهنگسازی و تنظیم «فرشاد خوشنود» که در قالب 10 بخش ساخته شده و خوانش این اشعار را «سونیا کلیشادی» بر عهده داشته است.

سلگی از اداره کتاب می رود

به دنبال انتصاب محمدرضا جوادی یگانه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به عنوان رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، محمد سلگی گزینه اصلی جانشینی او در پژوهشگاه است. به گزارش مهر، هنوز حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصدی مسئولیت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات توسط سلگی به او ابلاغ نشده اما گفته می شود پس از وصول نظر موافق با این انتصاب از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این حکم ابلاغ خواهد شد.