آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۵
ایران زمین
۱۹
آب و هوا

کاهش دمای هوا در شمال و شمال شرق کشور

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا بین 5 تا 7 درجه در شمال شرق و 3 تا 5 درجه در شمال کشور تا پایان هفته خبر داد. به گزارش این سازمان، به دلیل پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده های جوی وکاهش کیفیت هوا تا پایان هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان پیش بینی می شود. همچنین امروز(چهارشنبه) به جهت افزایش سرعت باد در شرق کشور گرد و خاک در برخی نقاط استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد دور از انتظار نیست. از فردا پنجشنبه هم با نفوذ سامانه بارشی دیگری، بارش در دامنه های زاگرس مرکزی و برخی از مناطق جنوب کشور آغاز شده که روز جمعه گستره و شدت بارش افزایش می یابد. سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد تا امروز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد، در این روز برخی مناطق استان های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی هم شاهد ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد خواهند بود.

هوای تبریز در وضعیت ناسالم

در همین حال، بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، هوای شهر تبریز، در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار دارد. شاخص کیفی هوای کلانشهر تبریز بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون در تاریخ 21آذر ماه، برابر 144 و وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس بوده است. شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. ای باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

تعویض 2هزار مقره از شبکه برق شمال غرب اهواز برای مقابله با گرد وخاک

اهواز - خبرنگار «ایران»/ به منظور ساماندهی شبکه و مقابله با بحران ناشی از گرد وخاک، عملیات تعویض 2هزار مقره سرامیکی از سطح شبکه برق در شمال غرب اهواز با اعتباریک میلیارد و400 میلیون ریال آغاز شد.

«حجت توکلی»، مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این باره اظهار داشت: هجوم گرد وخاک با منشا داخلی درچند سال اخیر آسیب های زیادی به شبکه برق وارد کرده که با بروز اندکی باران، امکان وقوع قطع برق بالا رفته و در نتیجه ارائه خدمات رسانی مطلوب را به مردم مختل می کند.