آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۱
شهرستان ها
۷

45 درصد از بافت روستایی فارس در برابر زلزله آسیب پذیرند

شیراز - خبرنگار کیهان: مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: 45درصد از بافت فرسوده روستایی استان فارس در برابر زمین لرزه آسیب پذیر است.

عطاءالله زمانی افزود: 55 درصد واحدهای روستایی قبل و بعد از حادثه زلزله در فارس مقاوم سازی شده که البته در مقایسه با میانگین کشوری وضع مناسبی داریم.

وی اضافه کرد: استان فارس از جمله مناطق کشور است که در کمربند زلزله قرار دارد. بسیاری از مناطق روستایی و بافت های فرسوده این استان در سال های گذشته برنامه تسهیلات و مقاوم سازی را دنبال کرده اند اما همچنان بخش عظیمی از مناطق روستایی و شهری در برابر زمین لرزه های بزرگ آسیب پذیرند.

وی از مردم روستاهای استان خواست تا مقاوم سازی منازل مسکونی خود را در اولویت قرار دهند و از ساخت واحد مسکونی خود در حریم رودخانه و مناطق حادثه خیز خودداری کنند.

زمانی افزود: سال گذشته 15 شهرستان درگیر سیل بودند که پس از این حادثه مقاوم سازی منازل مسکونی آنان در اولویت قرار گرفت و از مردادماه امسال پرداخت تسهیلات به آنان آغاز شده است.

در این حادثه شش هزار واحد مسکونی آسیب دیدند که با پیگیری ستاد بحران منابع مالی تامین اعتبارات مشخص شد که از این منبع در روستاها 20 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان وام بلاعوض و در شهرها 30 میلیون تومان تسهیلات و 6 میلیون تومان وام بلاعوض به خسارت دیدگان تعلق می گیرد.

وی در پایان افزود: برای واحدهایی که آسیب جدی دیده باشند بنیاد مسکن 8 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کند.