آرشیو چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۴
بورس
۱۰

واحد آموزش «دنیای اقتصاد» برگزار می کند: تحلیل مالی کسب و کار با نرم افزار کامفار 3

دنیای اقتصاد: یک دوره آموزشی با عنوان «تحلیل مالی کسب وکار با نرم افزار کامفار3» روز سه شنبه 28 آذر ماه، توسط روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می شود. همواره سرمایه گذاران از جمله بانک ها، صندوق ها و شرکت های سرمایه گذاری، فرشتگان کسب وکار و کارآفرینان در پی ارزیابی و انتخاب بهترین فرصت های سرمایه گذاری از لحاظ مالی و اقتصادی هستند.

به همین منظور سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو-UNIDO) برای کمک به سرمایه گذاران و حل مسائل مالی و اقتصادی مرتبط با سرمایه گذاری، نرم افزاری به نام کامفار (COMFAR) را در سال 1983 طراحی کرد و تاکنون سومین نسخه آن توسعه داده شده است. این نرم افزار بین المللی قابلیت تحلیل سرمایه گذاری در سطوح مختلف مالی، اقتصادی و مطالعات فرصت را دارد. نرم افزار کامفار با بهره گیری از استانداردهای حسابداری و اقتصاد مهندسی و با دریافت ورودی های افق برنامه ریزی، سرمایه گذاری، هزینه ها و درآمدهای طرح، خروجی هایی چون صورت های مالی، شاخص های مالی و اقتصادی سرمایه گذاری ارائه می دهد. همچنین تحلیل حساسیت شاخص های مالی سرمایه گذاری و کسب وکار را برحسب تغییر در هزینه ها و درآمدها محاسبه می کند و درنهایت سرمایه گذار با دریافت خروجی های کامفار می تواند تصمیم خود را در مورد ورود یا عدم ورود به طرح سرمایه گذاری و کسب وکار موردنظر اتخاذ کند.

بر این اساس به منظور کمک به سرمایه گذاری بهینه اقتصادی در کشور و تحلیل گران مالی و اقتصادی در ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری، واحد آموزش «دنیای اقتصاد» روز سه شنبه 28 آذر ماه به مدت 6 ساعت اقدام به برگزاری دوره ای آموزشی با عنوان «تحلیل مالی کسب و کار با نرم افزار کامفار 3» کرده است.در این دوره، شرکت کنندگان به صورت فشرده و کامل با مفاهیم اقتصادی مهندسی، نحوه امکان سنجی طرح سرمایه گذاری و کسب وکار، بخش های مختلف ورودی و خروجی نرم افزار کامفار آشنا خواهند شد.علاقه مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند با واحد آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» با شماره تلفن های 87762411 و 87762416 تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت واحد آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.