آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۳
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

کفاشیان: برای رای آمدم

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اسامی کارشناسان خبره را اعلام کردند. علی کفاشیان نیز یکی از کارشناسان خبره برای مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک است.

کفاشیان در پاسخ این پرسش فارس که آیا احتمال دارد، افرادی به این فهرست تحمیل شده باشند؛ می گوید: اسم من به خاطر سابقه ام است و دلیلی مبنی بر این که بمانم و نامزد شوم، وجود ندارد. فقط برای این که در ورزش خبره بودم و مرا به عنوان کارشناس قبول داشتند، معرفی شدم.

وی درباره پذیرفتن مسئولیت دبیر کلی کمیته ملی المپیک که عده ای می گویند به کفاشیان پیشنهاد شده است، می گوید؛ نه نمی آیم. من فقط برای دادن رای می آیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره حضور رضا صالحی امیری در انتخابات کمیته ملی المپیک می گوید: او تمایل دارد به ورزش بیاید و هیات اجرایی با نظر مساعد، او را به عنوان کارشناس خبره معرفی کرده است. او زمانی که در ورزش بود، خدمات زیادی ارائه کرد. ما در ورزش افراد زیادی داریم اما شاید افراد با نفوذ کمتر داشته باشیم که بتوانند لابی کنند. ورزش فقط ورزش نیست، ورزش حالا سیاست، اقتصاد و فرهنگ است. یک ورزشکار حرکتی می کند که با اسرائیل روبه رو نشود و رهبر انقلاب تجلیل می کند. این یعنی چه؟ یعنی ورزش الان همه چیز است. در هیات اجرایی 11 نفر ورزشی هستند و حالا یک نفر سیاسی قوی هم بیاید نظر بدهد، چه اتفاقی می افتد؟

کفاشیان تحمیل کردن صالحی امیری از سوی وزیر ورزش را رد می کند و می گوید: نه این طور نیست. ممکن است وزیر نظر بدهد اما رای مجمع تعیین کننده است.