آرشیو پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۹۳
فوتبال ایران
۱۱

نقش موثر مهاجم تیم ملی، در یک انتقال مهم دیگر

کریم انصاری فرد، حاج صفی را به المپیاکوس می برد؟

کریم انصاری فردعادت خوبی دارد. او از روز اولی که به اروپا رفت، تلاش کرد طوری بازی کند که راه برای حضور دیگر بازیکنان ایرانی هم باز شود. کریم از همان روز اول گفت یکی از اهداف اصلی اش از حضور در قاره سبز همین است و تا الان هم موفق شده به هدف خود برسد. پس از حضور در تیم پانیونیوس یونان، کریم در مصاحبه ای به خبرنگار ما گفت: «دوست دارم اینجا آنقدر خوب بازی کنم که مسئولان باشگاه به دنبال جذب بازیکنان ایرانی بیفتند.» تنها یک سال پس از این انتقال، او توانست به هدف خود برسد. کریم در پانیانیوس اینقدر خوش درخشید که با پیشنهادهای زیادی روبه رو شد.

انصاری فرد اما به مسئولان باشگاه گفت اگر مسعود شجاعی را جذب کنند، او هم دوست دارد بماند و به این ترتیب باشگاه به دنبال جذب این بازیکن افتاد. شجاعی خیلی زود به پانیونیوس ملحق شد تا بار دیگر به اوج بازگردد، این در حالی است که همه تصور می کردند فوتبال او تمام شده است. با حضور مسعود، حالا آنها دو نفر بودند و با درخشش ادامه دار، می توانستند پای بازیکنان دیگر را هم به لیگ یونان باز کنند. تلاش های آنها درباره طارمی بی نتیجه ماند، اما توانستند کمک کنند احسان حاج صفی به پانیانیوس ملحق شود. مسعود شجاعی البته در این باره می گوید: «باشگاه خودش احسان را زیر نظر داشت. فکر کنم شش ماه بازی های او را دیدند تا این که تصمیم گرفتند جذبش کنند.» اما کیست که نداند به هر حال کریم و مسعود نقش پررنگی در این انتقال داشتند. حالا در ادامه این ماجرا، کریم انصاری فرد قصد دارد کمک کند احسان حاج صفی به باشگاه المپیاکوس ملحق شود.

بزرگ ترین باشگاه یونان که این روزها شاهد درخشش کریم انصاری فرد است، قصد دارد احسان را به خدمت بگیرد. حاج صفی در پانیانیوس عملکرد موفقی داشت و با تعریف های کریم هم این باشگاه بیشتر راغب شده تا بتواند هافبک دفاعی تیم ملی را به خدمت بگیرد. البته احسان در پانیانیوس دفاع-وینگر چپ بازی می کرد و کارایی این را دارد که در اکثر پست های کناری و حتی میانی بازی کند.