آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۶
گردشگری
۱۷

خبر

افزایش عوارض خروج به ضرر سفرهای داخلی

مدیر شرکت گردشگری سازمان تامین اجتماعی گفت: «اظهارنظرهایی می شود که چون عوارض خروج از کشور گران شده، مسافران خروجی به سفر داخلی خواهند رفت و سفرهای داخلی رونق پیدا می کند، درحالی که روانشناسی سفر و مسافر این را نمی گوید.»

به گزارش «ایسنا» محمدابراهیم لاریجانی اظهار کرد: «برای مثال زمانی که نرخ بلیت هواپیما گران می شود یا در ایام کنسرت ها یا ایام پیک سفر که هتل ها و تورها گران می شود، مردم بازهم به کشوری همچون ترکیه سفر می کنند و به دلیل گرانی، سفر داخلی را جایگزین نمی کنند.» وی خاطرنشان کرد: «با اجرای این تصمیم شاید در کوتاه مدت و به حالت شوک، مردم جریان افزایش عوارض خروج را با سفر نرفتن تلافی کنند یا اعتراض مدنی نسبت به آن داشته باشند، اما به دو ماه نمی کشد که دوباره مردم به روال عادی سفر برمی گردند و اگر این 200 هزار تومان برای کسی سنگین باشد، با کم کردن سفر داخلی آن را جبران می کند. برای بسیاری هم که این رقم اصلا سنگین نیست.»

پای «بازی تاج و تخت» به فرودگاه بلفاست کشیده شد

فرودگاه بلفاست برای موفقیتی که «بازی تاج و تخت» کسب کرده، تغییر نام پیدا کرد تا هرچه بیشتر اقتصاد ایرلند شمالی از این سریال منتفع شود. به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از «آیریش تایمز»، سریال «بازی تاج و تخت» که لوکیشن های آن در ایرلند شمالی و در شمال و جنوب پایتخت این کشور فیلمبرداری شده آن قدر در جذب توریست به این کشور موثر بوده که اکنون در اقدامی غیرمنتظره فرودگاه پایتخت نیز تغییرنام داده و نام جدید خود را از این سریال گرفته است. فصل هشتم و آخر سریال «بازی تاج و تخت» اکنون در دست تولید است و شهرت سریال موجب شده نام فرودگاه بین المللی بلفاست هم به فرودگاه بین المللی «وستروس» تغییر داده شود. این سریال موجب جذب روزافزون توریست های جهان به این کشور شده است و ایرلند خود را آماده می کند تا به ویژه در ماه جاری (دسامبر) میزبان طرفداران این سریال باشد. در همین خصوص مدیر این فرودگاه گفته است که انتظار می رود در ماه دسامبر صدها هزار مسافر از این ترمینال برای ورود به ایرلند استفاده کنند.