آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۶
بازار موبایل
۲۷

احتمال عرضه همزمان پرچمداران Mi 7 و Mi 7 Plus شیائومی در سال 2018

جی اس ام: پردازنده پرچمدار تازه کمپانی کوالکام هفته گذشته به نام اسنپ دراگون 845 رسما رونمایی شد. احتمالا مطلع هستید که سازندگان گوشی های همراه همواره در تلاشند پرچمدارهایشان را به تازه ترین پردازنده بازار مجهز کنند.

به این ترتیب اغلب پرچمداران سال 2018 هم از پردازنده مذکور قدرت می گیرند. پیش بینی می شود که گوشی Mi 7 از سازنده چینی به نام شیائومی اولین گوشی پرچمدار سال آینده باشد که به پردازنده اسنپ دراگون 845 مجهز می شود. تازه ترین خبرها از این کمپانی حاکی از آن است که شیائومی گوشی Mi 7 را در دو نسخه با ابعاد مختلف عرضه می کند و هر دوی آنها احتمالا همزمان وارد بازار خواهند شد.

کمپانی نام آشنای شیائومی در سال 2017 گوشی پرچمدار Mi 6 را با صفحه نمایش 15/ 5 اینچی معرفی و عرضه کرد. تنها مدت کمی پس از عرضه این گوشی شایعه های متعددی منتشر شدند و ادعا کردند که این سازنده قصد دارد یک نسخه بزرگ تر هم از گوشی مذکور را به نام Mi 6 Plus تا پایان سال 2017 معرفی کند. حالا که به پایان سال 2017 نزدیک شده ایم، حدس می زنیم این غول تکنولوژی احتمالا به خاطر مشکل اتمام موجودی پردازنده اسنپ دراگون 835 نتوانسته است نسخه Plus پرچمدار Mi 6 را تولید کند. شیائومی ظاهرا به خاطر مشکل مذکور تصمیم گرفته است نسل بعدی این گوشی ها را به نام های Mi 7 و Mi 7 Plus همزمان معرفی و عرضه کند تا اتفاق ناخوشایند مربوط به معرفی نشدن Mi 6 Plus دیگر رخ ندهد.

انتظار می رود Mi 7 شیائومی صفحه نمایش 65/ 5 اینچی داشته باشد و Mi 7 Plus هم به صفحه نمایش 6.01 اینچی مجهز شود. شایعه شده است هر دو نسخه با طراحی بدون حاشیه معرفی می شوند و از نسبت تصویر 18 به 9 بهره می برند. پیش بینی می شود ظرفیت باتری در Mi 7 معادل 3200 میلی آمپر ساعت باشد و نسخه Mi 7 Plus هم به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز شود. همچنین گفته می شود که بدنه هر دو گوشی مذکور احتمالا از جنس شیشه و فلز طراحی می شود و ممکن است از ویژگی شارژ بی سیم هم پشتیبانی کنند.