آرشیو شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶، شماره ۴۲۱۶
خبر
۸

توضیح نوبخت درباره افزایش قیمت بنزین

دنیای اقتصاد: سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به انتقادات از بودجه 97 به ویژه در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی پاسخ داد.

براساس گزارش «ایسنا» محمدباقر نوبخت در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد که برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است. او افزود: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است که با قیمت کنونی بنزین 1200تومان ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوئیل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.

پیش از این، «دنیای اقتصاد» در گزارشی با عنوان «پایان حبس قیمت بنزین»، تاکید کرده بود که افزایش قیمت حامل های انرژی که در لایحه بودجه سال 97 به آن اشاره شده است، یکی از راه های عملی شدن برنامه رئیس جمهوری برای دستیابی به اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت است. «دنیای اقتصاد» در این گزارش با اشاره به تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 کل کشور نوشت: این تبصره به دولت اجازه می دهد تا 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل های انرژی در سال 1397 نسبت به قیمت این حامل ها در ابتدای سال جاری را تا سقف 17 هزار و 400 میلیارد تومان با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی، در جهت حمایت از طرح های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.