آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
ورزشی
۲۳
دریچه

بادرانی ها پای فناوری نوین را به لیگ برتر کشاندند

از زمانی که بلیت فروشی ورزشگاه ها به تیم های میزبان واگذار شد، کمتر باشگاهی توانسته بدون حرف و حدیث و بدون دردسر به این خواسته هزاران جوان شیفته فوتبال جامه عمل بپوشاند، حتی باشگاه های پرطرفداری مانند پرسپولیس و استقلال نیز نتوانستند این طرح را به صورت بی نقص و هماهنگ به انجام رسانند. اما تیم بادران به همان اندازه که حضورش در میدان رقابت با پرسپولیس شگفتی ساز بود، از فناوری نو برای جلب توجه دوستداران فوتبال استفاده وافر برد. نکته جالبی که تحسین محافل و ناظران ورزشی را در پی داشت، این بود که بادرانی ها توانستند کار جنجالی و حاشیه ساز «بلیت فروشی آنلاین اینترنتی» را طی سه روز برای طرفداران بادران و پرسپولیس به انجام رسانند.

آنها که در سرمای پاییزی به عشق تماشای فوتبال راهی ورزشگاه شدند، با این اتفاق تازه روبه رو شدند که از ساعت بازگشایی در های ورزشگاه، بادرانی ها توانستند هزاران تماشاگر را به دور از دردسرهای همیشگی و از طریق اینترنت در صف تماشاگران جای دهند. آنها به تعداد پرشمار دستگاه کارتخوان پیش بینی کرده بودند تا دوستداران فوتبال هنگام مراجعه برای خرید بلیت با سیستمی پاسخگو و بی نقص روبه رو شوند. در این سیستم کنترل تماشاگرانی که بلیت آنلاین خریده بودند، با استفاده از دستگاه های هوشمند انجام می گرفت و لزومی به داشتن بلیت چاپی و کاغذی نبود و هر مراجعه کننده با ارائه تصویر بلیت و بارکد آن روی گوشی همراه خود، وارد ورزشگاه می شد. حل معمای «خرید آنلاین بلیت» در رقابت جام حذفی بین بادران و پرسپولیس چیزی بود که از نگاه کارشناسان ورزشی و تلویزیونی هم پنهان نماند. آنها از این کار بادرانی ها به عنوان تجربه ای نو یاد و اظهار امیدواری کردند که سایر باشگاه ها نیز این تجربه را تداوم بخشند.

یکی از سایت ها سراغ یک مدیر فنی پروژه «فروش اینترنتی بلیت» باشگاه بادران رفت. این متخصص در توضیحات خود، ویژگی های طرح را چنین برشمرد: «رعایت استانداردهای امنیتی مناسب برای مقابله با حملات هکر ها، قابلیت اجرا در پلتفرم های مختلف، پیش بینی TPS های بسیار بالا برای ساعت هایی که بازدیدها بالاست، سهولت و راحتی استفاده از سایت؛ امکان انتخاب جایگاه مورد نظر و پرداخت از درگاه اینترنتی و پیش بینی افرادی که امکان خرید آنلاین نداشته و برای خرید به باجه های بلیت فروشی مراجعه می کنند.»