آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
جهان
۲۰
خاورمیانه

حمله ارتش یمن به نظامیان سعودی در جنوب جیزان

ساعاتی از حمله جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بخش هایی از استان صعده و تعز یمن نگذشته بود که یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک، مرکز فرماندهی ارتش سعودی در جنوب جیزان را هدف حمله خود قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، بامداد روز گذشته یگان موشکی ارتش یمن با یک فروند موشک «قاهر» مرکز فرماندهی ارتش سعودی در جنوب جیزان را هدف حمله خود قرار داد. بر اساس این گزارش، موشک با دقت بالایی به هدف مورد نظر برخورد کرد. پس از این حمله سرهنگ «عزیز راشد»، جانشین سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: توانایی موشکی ما به حدی است که می تواند، اهداف راهبردی و حساس بیشتری را در عمق خاک سعودی هدف قرار دهد. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصار الله یمن نیز با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود در ارتکاب جرایم خود در حق مردم یمن از حمایت امریکا مطمئن است، جنگ علیه یمن را در اصل یک جنگ امریکایی دانست.

در حقیقت حمله یگان ارتش یمن به مرکز فرماندهی عربستان در پاسخ به حمله بامداد روز گذشته جنگنده بمب افکن های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به بخش هایی از استان صعده و تعز یمن صورت گرفت که در پی آن 23 نفر در صعده کشته و چهار نفر زخمی شدند. همچنین در حمله ائتلاف به تعز یمن نیز 8 نفر کشته و 15 نفر زخمی شدند.