آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
ایران زمین
۱۹

بارش باران و تگرگ در جنوب کشور

گروه ایران زمین/ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه جدید بارشی که از اواسط این هفته از غرب وارد کشور می شود، بارش باران، تگرگ و احتمال آبگرفتگی معابر در جنوب را در پی خواهد داشت.

«محمد اصغری»، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش باران امروز یکشنبه استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس، بخش هایی از استان یزد، بوشهر و هرمزگان را در بر می گیرد، ادامه داد: برای استان بوشهر بارش تگرگ و هرمزگان آبگرفتگی احتمالی معابر پیش بینی می شود که با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق کشور، از عصر امروز یکشنبه بخش هایی از جنوب یزد و غرب سیستان و بلوچستان بارانی می شود. اصغری با اعلام تداوم آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، گفت: در شهرهای بزرگ و صنعتی به علت سکون هوا شاهد آلودگی هوا هستیم. در شهرهای اراک، تبریز، ارومیه، سنندج و تهران آلودگی هوا تا 2 روز آینده ادامه دارد.

بارش 60 سانتیمتری برف در «سرکول» خوزستان

در منطقه «سرکول» ارتفاعات «تاراز» در شمال شرق خوزستان نیز بارش 60 سانتیمتری برف گزارش شد.

«کوروش بهادری»، مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: منطقه کوهستانی تاراز از توابع شهرستان اندیکا از راه های ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری است که در فصل زمستان، از برف سفیدپوش می شود.

سد خاکی «نصیر آباد» کوهرنگ یخ زد

ازطرفی، دریاچه سد خاکی «نصیرآباد» دشت زری کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری در واپسین روزهای فصل پاییز یخ زد. «مرتضی زمانپور»، فرماندار کوهرنگ درگفت و گو با ایرنا، ظرفیت آبگیری این سد خاکی را 2 میلیون مترمکعب ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 500هزارمترمکعب آب در دریاچه این سد ذخیره سازی شده است.