آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
سیاسی
۳

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری: ادعای حقوق سالانه 63/8 میلیون تومانی کارکنان نهاد، بی اساس است

معاون پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست جمهوری، ادعاها در فضای مجازی درباره حقوق های بالای کارکنان نهاد ریاست جمهوری را رد کرد و گفت: طرح ادعای میانگین رقم 63/8 میلیون تومان حقوق سالیانه برای هزار و 200 نفر کارکنان نهاد، بی پایه و اساس است و چنین عدد و رقمی در هیچ یک از ردیف های بودجه نهاد، درج نشده و وجود خارجی ندارد.

به گزارش ایرنا، عبدالخلیل معظم زاده با بیان اینکه به نظر می رسد طراحان چنین موضوعی، به دلیل اشراف نداشتن به تعاریف مفهومی و قانونی که در هر یک از ردیف های اصلی و فرعی بودجه به کار گرفته می شود؛ متناسب با شنیده ها و برداشت های خود، اقدام به ارائه چنین ارقام و اعدادی کرده اند، افزود: نزدیک ترین عدد درج شده در ردیف های بودجه نهاد به رقم مورد ادعا، جزء بیست ردیف 101000 (ردیف اصلی نهاد) و تحت عنوان خدمات قراردادی اشخاص به میزان 766320 میلیون ریال است که متناسب با موضوع هزینه، مربوط به دریافت خدمات در قالب قرارداد اصطلاحا حجمی با اشخاص عمدتا حقوقی است.

وی ادامه داد: طرف قرارداد نیز، پیمانکاران و به ازای حجم معینی از خدمات هستند که در قالب قرارداد، تعریف و تعهد شده است؛ نه نیروی انسانی. به گفته معظم زاده، این ردیف بودجه ای بابت موارد یاد شده یا تامین بخشی از موارد مربوط به پرداخت حق الزحمه و یا سایر مزایا به عواملی می باشد که ارائه خدمت می کنند.