آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
اجتماعی
۷

سرپرست معاونت اجتماعی وزارت کار: 90 درصد تحقیقات عملی نمی شود

سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکردهای مطالعاتی برای مطالعه در زمینه اعتیاد در جامعه کار و تولید باید خانواده محور و توانمندساز باشد.

به گزارش «ایران»، در نخستین روز از هفته پژوهش، نشست تخصصی «طرح برآورد شیوع اعتیاد و استقرار مداخلات پیشگیری در جامعه کار و تولید» با حضور ابراهیم صادقی فر سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محققان و پژوهشگران این طرح در محل این وزارتخانه برگزار شد. صادقی فر با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد شکاف بین تحقیق به عمل، 90 به 10 است، گفت: از هر100تحقیقی که انجام می شود به 10مورد عمل می شود. وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاشش بر این بوده است که تحقیقات مبتنی بر عمل باشد و کار پژوهشی با اجرا همراه باشد و آنچه بررسی شده است به بوته عمل گذاشته شود. سرپرست معاونت فرهنگی- اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد در بحث آسیب های اجتماعی جامعه کار و تولید 50 تا 60 درصد مولفه های سلامت مرتبط با مولفه های اجتماعی است، تصریح کرد: باید به صورت دقیق تر و جدی تر درباره مولفه ها و پدیده های اجتماعی تحقیق کنیم و رویکردهای خانواده محور و توانمند ساز را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. وی گفت: در «طرح برآورد شیوع اعتیاد و استقرار مداخلات پیشگیری در جامعه کار و تولید» کارهای خوبی در زمینه پیشگیری و درمان انجام شده است و بر اساس تفاهمنامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای داشتیم، بسیاری از بهبود یافته ها را تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار دادیم و همچنین در بحث درمان بسیاری از آنها تحت پوشش طرح بیمه سلامت رفتند.

او درباره اشتغال بهبودیافتگان گفت: در این زمینه نیز معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال «بسته حمایت اشتغال» را طراحی و این بسته را به سازمان های مختلف ارجاع داده است. وی خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات نشان می دهد باید مداخلات پیشگیری خود را داخل کارگاه انجام دهیم. صادقی فر تصریح کرد: طرح «ارزیابی سیمای سلامت روان» نیز در جامعه کار و تولید انجام و برنامه هایی برای پیشگیری نیز طراحی شده است.