آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
فن آوری
۸

روی وب

رتبه 67 ایران در سرعت <دانلود>

ایران در فهرست رتبه بندی شاخص سرعت دانلود تلفن همراه جهان به رتبه 67 دست یافت. این شاخص در ایران 16.74 مگابیت برثانیه محاسبه شده که از متوسط جهانی 20.28 مگابیت برثانیه کمتر است.

به گزارش مهر، Speedtest.net یک خدمت مبتنی بر وب است که تحلیلی رایگان از پارامترهای دسترسی به اینترنت در سراسر جهان فراهم می کند. این وب سایت که به شرکت«Ookla» تعلق دارد آگوست گذشته ابزار «شاخص جهانی Speedtest» را رونمایی کرد. این ابزار سرعت اینترنت در سراسر جهان را رصد می کرد. طبق سنجش های Speedtest سرعت دانلود تلفن همراه جهان طی 12 ماه گذشته 30.1 درصد و سرعت آپلود تلفن همراه نیز 38.9 درصد افزوده شده است. این ابزار همچنین نشان داد سرعت دانلود پهنای باند ثابت نیز 31.6 درصد بهبود یافته است. این درحالی است که متوسط سرعت دانلود تلفن همراه 20.28 و دانلود پهنای باند ثابت 40.11 مگابایت برثانیه اعلام شده است. طبق این شاخص، سرعت دانلود تلفن همراه در ایران 16.74 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود موبایل Mbps 8.37 است. در همین راستا رتبه ایران در این بخش 67 است. اما در حوزه سرعت دانلود با پهنای باند ثابت ایران با سرعت دانلود 10.28 مگابیت برثانیه و آپلود Mbps 4.92 در رتبه 105 قرار دارد. این درحالی است که نروژ با سرعت دانلود تلفن همراه 62.66 مگابایت برثانیه در رتبه اول این فهرست قرار دارد. پس از آن هلند با سرعت Mbps 53.01 و ایسلند باMbps 52.78 مگابیت در ثانیه قرار گرفته اند. در شاخص سرعت دانلود با پهنای باند ثابت نیز کشور سنگاپور با سرعت 153.85 مگابیت برثانیه در رتبه نخست قرار دارد. پس از آن ایسلند با سرعت Mbps 147.51 و هنگ کنگ با سرعت Mbps 133.94 قرار دارند. در هر حال ماه نوامبر Speedtest اعلام کرد سرعت دانلود تلفن همراه در 119 کشور بیش از متوسط جهانی 20.28 مگابیت برثانیه است. همچنین در 134 کشور این شاخص کمتر از متوسط جهانی است. پهنای باند در 71 کشور بالاتر از متوسط جهانی و 185 کشور کمتر از این شاخص است.

همچنین کشورهای لائوس، ویتنام، ترینیداد، هنگ کنگ و لبنان شاهد بیشترین افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه بودند.

پرداخت حقوق بیت کوینی در ژاپن

یک شرکت خصوصی ژاپنی، حقوق کارمندان و کارکنان خود را به ارز دیجیتالی بیت کوین پرداخت می کند. به گزارش ایسنا، شرکت خصوصی

به نامGMO که در زمینه تجارت آنلاین و زیرساخت های اینترنتی و مالی فعالیت می کند، تصمیم گرفته است از فوریه سال آینده به منظور آشنایی کارکنان خود با ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده بیت کوین، حدود 100 هزار ین (معادل 890 دلار) از حقوق کارمندان خود را به صورت بیت کوین پرداخت کند.

«هارومی ایشی» سخنگوی این شرکت در این خصوص عنوان کرده است در صورتی که کارمندان اعلام رضایت کنند، ما قادر خواهیم بود حقوق آنها را به بیت کوین پرداخت کنیم. ما قصد داریم بدین منظور واقعا از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده جدید همچون بیت کوین که جهان را درنوردیده است، استفاده کنیم چراکه فعالیت های شرکت ما نیز در زمینه تجارت آنلاین و اینترنت است.