آرشیو یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۶۸
اقتصادی
۶

گزیده

پرداخت وام بدون بهره به خریداران کشتی های تجاری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که این سازمان به خریداران کشتی های تجاری وام بدون بهره پرداخت خواهد کرد. محمد راستاد در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، تصریح کرد: در جریان بازدید از دانشگاه علوم دریایی چابهار مشخص شد که دانشجویان رشته علوم دریایی نیاز به حمایت های جدی برای حضور در عرصه های عملی دارند و از این رو سازمان بنادر در هیات عامل خود تصویب کرد که شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی برای خرید کشتی های تجاری وام بدون بهره دریافت کنند.

بازرس ویژه وزیر نفت تعیین شد ​

وزیر نفت در حکمی سید منصور صالح ابراهیمی را به عنوان «بازرس ویژه وزیر نفت» منصوب کرد. به گزارش شانا، در حکم وزیر نفت آمده است: انجام بازرسی و پیگیری موضوعات ارجاعی از سوی اینجانب و ارائه گزارش های مربوطه از اهم وظایف جنابعالی است.

سالی 55 میلیارد نخ سیگار دود می شود

معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فقط پارسال بالغ بر 1.7 میلیارد نخ سیگار قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبلش، رشد 300 درصدی را نشان می دهد. رضا موسی زاده در گفت وگو با ایسنا به ارائه توضیحاتی درباره قاچاق توتون و تنباکو پرداخت و در زمینه تاثیر قانون منع واردات این کالاها بر حجم قاچاق آنها اظهار کرد: نیاز سالانه کشور به مصرف سیگار 55 میلیارد نخ برآورد شده که در گذشته بخش اعظمی از آن از طریق واردات تامین می شد. وی اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه (تبصره 3، ماده 102) دولت مکلف شد واردات سیگار را تا پایان سال پنجم برنامه توسعه به صفر برساند.