آرشیو دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶، شماره ۳۰۳۷
حوادث
۱۱

پنج قاره

سقوط بالگرد 6 کشته برجا گذاشت

شش نفر در پی سقوط یک فروند بالگرد در هندوراس جان خود را از دست دادند.

در این سانحه هوایی که روز شنبه اتفاق افتاد، یک فروند بالگرد در هندوراس دچار حادثه شد که در پی آن شش تن، از جمله خواهر رئیس جمهوری این کشور کشته شدند.

به دنبال وقوع این حادثه، نیروهای جست وجوگر به محل اعزام شدند که در نهایت بقایای بالگرد شناسایی شد، اما هیچ یک از سرنشینان از این حادثه جان سالم به در نبرده بودند. به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح هندوراس اعلام کردند: دلیل وقوع این سانحه هوایی بررسی می شود.

کالیفرنیا همچنان در آتش می سوزد

آتش سوزی مهیبی که از حدود دو هفته پیش در نواحی جنوبی ایالت کالیفرنیا آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد و بر شدت آن افزوده شده است. سی ان ان گزارش داد: آتش سوزی موسوم به «توماس» که اکنون به منطقه «سانتا باربارا» در جنوب ایالت کالیفرنیا رسیده، 256هزار جریب (108 هزار هکتار) از این اراضی را طعمه حریق کرده است. آتش سوزی توماس به سومین آتش سوزی مهیب در تاریخ آتش سوزی کالیفرنیا تبدیل شده است. این امر منجر به تخلیه بیش از 12هزار نفر دیگر از ساکنان منطقه سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا شده است و صدها خانه را طعمه حریق ساخت.

بر اثر این آتش سوزی تاکنون دو نفر، یک مامور آتش نشان و یک ساکن محلی که تلاش داشت از شعله های آتش بگریزد، کشته شدند.

این آتش سوزی که از 13آذر آغاز شده بود، بسیاری از مناطق جنوبی کالیفرنیا، از جمله منطقه وینچورا را به طورکامل طعمه حریق کرد و 55 هزار هکتار از ایالت کالیفرنیا را در برگرفت. وزش باد شدید و خشکی هوا بر شدت این آتش سوزی افزوده است.

«دایو زانیبونی»، سخنگوی اداره آتش نشانی ناحیه سانتا باربارا از ساکنان این منطقه خواست برای حفظ امنیت جانی، این مناطق را ترک کنند.

سی ان ان افزود: ماموران آتش نشان تاکنون توانسته اند فقط40 درصد از این آتش سوزی را مهار کنند. توماس پس از دو آتش سوزی «سدار» و «راش» که به ترتیب در سال های 2003 و 2012 میلادی روی دادند، بزرگ ترین آتش سوزی تاریخ کالیفرنیاست.