آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۹۹
شهرستان ها
۷

احداث 202 کلاس درس پیش ساخته در مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: 202 کلاس درس پیش ساخته (کانکسی) در شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو احداث شد.

مرزبان نظری اظهار کرد: 122 کلاس از مجموع این کلاس ها در سرپل ذهاب، 59 کلاس در ثلاث باباجانی و 21 کلاس نیز در دالاهو قرار دارد.

وی ادامه داد: پس از وقوع زمین لرزه 7/3 ریشتری، دستگاه های اجرایی و سازمان های گوناگون برای ساخت مدارس در مناطق زلزله زده پیشگام شدند که از جمله آنها می توان به تعهد ساخت 66 مدرسه با 275 کلاس درس اشاره کرد.

نظری یادآور شد: موسسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز ساخت 16 مدرسه با 225 کلاس درس را بر عهده گرفته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت: اتاق های بازرگانی سراسر کشور نیز در تفاهم نامه ای پذیرفتند که 45 مدرسه با 116 کلاس درس در مناطق زلزله زده استان احداث کنند.

وی ادامه داد: بنیاد خیریه شهیدان تقی زاده نیز عملیات اجرایی 2 مدرسه 9 کلاسه در شهر سرپل ذهاب و 2 کلاسه در روستای «بابا اسکندر» این شهرستان را آغاز کرده است.

نظری بیان کرد: در مدتی که از وقوع زلزله می گذرد ساخت سه طرح نیمه کاره شامل یک مدرسه 15 کلاسه و یک مدرسه 6 کلاسه در سرپل ذهاب و یک مدرسه 9 کلاسه در قصرشیرین نیز آغاز شده است.

وی گفت: دولت برای فعال سازی این واحدهای آموزشی راکد 10 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی اختصاص داده است.

در جریان زلزله 7/3 ریشتری یک ماه گذشته استان کرمانشاه 78 مدرسه با 415 کلاس درس دچار خسارت و آسیب جدی شد.

شهرستان سرپل ذهاب با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس و ثلاث باباجانی با تخریب 39 مدرسه متشکل از 186 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده اند.

همچنین پنج مدرسه در دالاهو و گهواره با 29 کلاس، 3 مدرسه در قصرشیرین با 18 کلاس و 2 مدرسه نیز در گیلانغرب با 24 کلاس درس تخریب شده اند.