آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۲۲
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

مانیتور 34 اینچی مخصوص عکاسان ساخته شد

خبرگزاری مهر: یک شرکت تولیدکننده تجهیزات الکترونیک مانیتوری 34 اینچی برای عکاسان و برنامه نویسان ساخته که قابلیت خارق العاده ای برای نمایش درخشندگی رنگ ها دارد.

شرکت ال جی قصد دارد در نمایشگاه CES2018 مانیتور جدیدی برای ادیتورهای ویدئو، عکاسان و برنامه نویسان رونمایی کند. این مانیتور 34 اینچی اولتراواید 5120 در 2160 پیکسل دارد. همچنین این نمایشگر ال ای دی دارای پوشش نانو است. نمایشگر HDR مذکور که مدل 34WK95U نام گرفته، قابلیت خارق العاده ای برای نمایش رنگ ها دارد. تاکنون قیمت این مانیتور مشخص نشده است.

ساخت رایانه غیرقابل هک

خبرگزاری مهر: سازمان دارپا قصد دارد رایانه ای غیرقابل هک بسازد که در آن اطلاعات با سرعت و به طور تصادفی انتقال می یابند و از بین می روند. به نقل از تلگراف، سازمان DARPA مشغول ساخت رایانه ای مجهز به ویژگی های امنیتی جدید است که آن را غیرقابل هک می کند. درهمین راستا این سازمان بودجه ای 6/ 3 میلیون دلاری برای پروژه Morpheus در نظر گرفته است. این پروژه در حقیقت مدارهای رایانه را به یک پازل غیرقابل حل تبدیل می کند. سیستم مورفوس، با روش های امنیتی فعلی که روی تولید وصله های نرم افزاری برای برطرف کردن ضعف ها تکیه می کند، متفاوت است. به عبارت دیگر در سیستم جدید اطلاعات به سرعت و به طور تصادفی انتقال می یابند و از بین می روند. به این ترتیب دسترسی هکرها به اطلاعات مهم مشکل تر خواهد شد. از سوی دیگر از بخش سخت افزار و نرم افزار رایانه نیز محافظت می شود. محققان دانشگاه میشیگان در حال ساخت سیستم مورفوس هستند. آنها معتقدند عملکرد این سیستم شبیه مکعب روبیک است.

پهپاد سوخت رسان ساخته شد

خبرگزاری مهر: یک شرکت هواپیماسازی تصویری از پهپادی بزرگ منتشر کرده که برای سوخت رسانی به جنگنده ها در آسمان طراحی شده است. بوئینگ تصویری از هواپیمای بی سرنشین 25MQ- منتشر کرده که قرار است در مسابقه نیروی دریایی آمریکا شرکت داده شود. هم اکنون آزمایش های موتور پهپاد در حال تکمیل است. این هواپیما روی ناو جنگی حمل می شود و مانند جت های جنگنده به آسمان می رود. هدف از طراحی این هواپیمای بدون سرنشین تامین سوخت هواپیماهای 18F/ A- Super Hornet، EA-18G Growler و C Growler18EA- هنگام پرواز است. این پهپاد به جت های جنگنده کمک می کند مدت زمان بیشتری در آسمان بمانند و برای سوخت گیری فرود نیایند.