آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۳
اجتماعی
۷

همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری در پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره دار

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دستوررئیس جمهوری درباره وضعیت دانشجویان ستاره دار صریح و روشن است، وزیر علوم حتما پیگیری خواهد کرد و ما نیز با او همکاری خواهیم کرد.

لعیا جنیدی در مورد تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه هیچ دانشجوی ستاره داری نباید وجود داشته باشد به ایلنا گفت: مخاطب این جریان وزارت علوم است و تاکنون مطلبی در این زمینه در معاونت حقوقی مطرح نشده و چیزی هم نیامده است. اگر وزارت علوم یک استعلام از معاونت حقوقی بگیرد و توضیح دهد که دلایل این امر چه بوده و چه نبوده است، ما با بررسی قانونی پاسخ می دهیم که آیا مبنایی برای این کار وجود دارد یا خیر.

معاون حقوقی رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر وزارت علوم پیگیر کار این دانشجویان نشد آنان می توانند به معاونت حقوقی امیدوار باشند که مشکلات شان برطرف می شود یا خیر، عنوان کرد: رئیس جمهوری در این خصوص به وزیر علوم دستور داده اند و از طرفی هم بعید می دانم که وزارت علوم وضعیت این دانشجویان را پیگیری نکند. دستور رئیس جمهوری صریح و روشن بوده است و آقای غلامی حتما پیگیری خواهند کرد و ما نیز همه با ایشان همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص لایحه هایی که از سوی معاونت حقوقی به دولت فرستاده شده است، گفت: چهار لایحه ای که در نخستین همایش حقوق شهروندی نام برده ام به طور کامل به دولت فرستاده شده اند و همگی آنان در دستور کار کمیسیون ها قرار گرفتند.