آرشیو شنبه ۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۳
فرهنگ و هنر
۲۲

آن سوی مرز

کتاب برنده نوبل درباره کره جنوبی

رمان «ژان ماری گوستاو لوکلزیو» نویسنده برنده نوبل ادبی درباره سئول، پایتخت کره جنوبی منتشر شد. این نویسنده فرانسوی که سال 2008 موفق به کسب جایزه ادبی نوبل شد تازه ترین رمانش را با عنوان «بیتنا: زیر آسمان سئول» روانه بازار کرده است. او پیش تر گفته بود که همیشه می خواسته کتابی درباره سئول بنویسد اما نمی دانست چه می خواهد در این باره بنویسد.

انتخاب نویسنده «سفر ستاره ای»

پروژه «سفر ستاره ای» تارانتینو برای کمپانی پارامونت به قلم مارک ال.اسمیت نویسنده فیلمنامه «بازگشته از گور» نوشته می شود. این پروژه را «تارانتینو» و «جی.جی.آبرامز» تولید می کنند و ممکن است تارانتینو کارگردان آن هم باشد. آبرامز از طریق کمپانی «بد روبات پروداکشنز» خود که وابسته به پارامونت است از سازندگان این پروژه است.خبر ساخت این پروژه 4 دسامبر اعلام شده بود، اما جزئیات آن هنوز روشن نیست.

ابراز احساسات یانگوم به ایرانیان

لی یونگ ئه بازیگر سریال جواهری در قصر گفته هدفش از کمک به زلزله زدگان کرمانشاه جبران اندکی از محبت ایرانیان بوده است. بازیگر نقش یانگوم در فیلمی که از دیدار او با وزیر بهداشت منتشر شده گفته که ایرانیان بعد از پخش سریال جواهری در قصر به او محبت بسیاری نشان داده اند از همین رو تلاش کرده تا کمی از آن محبت را به مردم بازگرداند.