آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۱
صفحه آخر
۱۲

به اتهام دست داشتن در کودتا، اخراج 2700 نفر دیگر از ادارات ترکیه به دستور اردوغان

دولت ترکیه در ادامه پاک سازی نهادهای دولتی و عمومی از عناصری که می گوید مرتبط با کودتای نافرجام سال گذشته و «فتح الله گولن» است، 2756 نفر دیگر را از کار بر کنار کرد.

دولت ترکیه 2756 نفر دیگر را از ادارات و نهادها عمومی اخراج کرد. به گزارش تسنیم، طبق اطلاعیه رسمی دولت آنکارا، افراد اخراج شده، یا عضو و یا مرتبط با گروه های تروریستی بوده اند. در گزارش ها، به طور مشخص از شبکه «فتح الله گولن» نام برده شده است. آنکارا تاکنون ده ها هزار نفر را با ارتباط دادن با این فرد، از پست های دولتی برکنار کرده است.

طبق آمارها، از زمان وقوع کودتای نافرجام 25 تیر سال گذشته ترکیه تاکنون، حدود 50 هزار شهروند این کشور بازداشت و 150 هزار نفر نیز از پست های خود برکنار و یا تعلیق شده اند. افراد بازداشت شده یا اخراجی، نظامی، معلم، پلیس، کارمند و... بوده اند و اتهام همگی نیز یک چیز بوده است: «داشتن ارتباط با شبکه فتح الله گولن». دولت ترکیه گولن را عامل پشت پرده کودتا می داند. اما خود گولن، این اتهام را رد و کودتا را محکوم کرده است.

فتح الله گولن که از او به عنوان یک روحانی نام می برند، از سال 1999 در یک تبعید خود خواسته، در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد.