آرشیو دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

591 کانکس به مددجویان زلزله زده کرمانشاهی واگذار شد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه گفت: 591 کانکس از سوی خیران به مددجویان زلزله زده کمیته امداد در استان کرمانشاه واگذار شد.

محسن رخصی در گفت‎وگو با تسنیم، با اشاره به ارزیابی واحدهای آسیب‎دیده مددجویان در مناطق زلزله‎زده استان کرمانشاه اظهار داشت: تاکنون از 10 هزار واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده توسط کارشناسان ارزیابی انجام و میزان خسارت‎های به‎وجود آمده ارزیابی شده است.

وی از اهدای 591 کانکس به زلزله‎زدگان تحت پوشش کمیته امداد از سوی خیران اشاره کرد و گفت: کمیته امداد تاکنون پرونده هفت هزار و 323 مددجو را نیز به ستادهای معین بنیاد مسکن در شهرستان های زلزله‎زده معرفی کرده است.

رخصی بیان کرد: این کانکس ها با اولویت خانوارهای مددجویی که منازل آنها در زلزله استان کرمانشاه تخریب شده واگذار و توزیع شده است.

وی با اشاره به خسارت های مالی وارد شده به مددجویان در جریان زلزله، عنوان کرد: امدادگران سازمان کمیته امداد از نخستین روزهای پس از زلزله تاکنون از حدود 10 هزار واحد مسکونی خانوارهای تحت حمایت زلزله زده بازدید و خسارت وارده به این منازل را ارزیابی کرده اند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هفت هزار و 323 پرونده به ستادهای معین بنیاد مسکن تحویل داده شده است، گفت: تاکنون بنیاد مسکن نیز برای مددجویان ساکن در مناطق زلزله زده 231 پروانه ساخت منزل صادر کرده و به منظور خدمت رسانی سریع به خانواده های نیازمند تحت حمایت 476 پرونده مربوط به این خانوارها را برای دریافت تسهیلات عمرانی به بانک های عامل معرفی کرده است.

رخصی با اشاره به اینکه در حال حاضر فعالیت اصلی و مهم کمیته امداد پیگیری امور ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویان زلزله زده است، اظهار کرد: خیران نیکوکار همچنان یاریگر این نهاد برای اسکان دائم مددجویان زلزله زده در منازل مسکونی خود باشند.