آرشیو یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۰
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

موفقیت بانوی کارآفرین البرزی

گروه ایران زمین/ زن کارآفرین البرزی با تراش سنگ و تولید ظروف سنگی و سنگ های زینتی امرار معاش می کند. این زن سرپرست خانوار البرزی که با دریافت 31 میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد مشغول به فعالیت است، گفت: مدت 13 سال است با تراشیدن سنگ هایی که از منطقه ای در مشهد تهیه می کنم، ظروف سنگی و صنایع دستی را تولید و ماهانه حدود 3 میلیون تومان درآمد دارم. هم اکنون باعرضه محصولات سنگی در نمایشگاه شهرهای مختلف، موفق شدم با رسیدن به خودکفایی و کسب درآمد کافی هزینه زندگی و خرج تحصیلات فرزندانم را تامین کنم. این کارآفرین برتر با اشاره به سختی های مشاغل صنایع دستی درزمینه بازاریابی، افزود: صنایع دستی و به طور مشخص محصولات تزئینی و ظروف سنگی علاقه مندان خاصی دارد و چون جزو نیازهای ضروری مردم نیست، کسی که به این حرفه می پردازد باید با عشق و سعه صدر تلاش کند. هم اکنون با توسعه کارگاه برای 2 نفر دیگر شغل ایجاد کرده ام و برای عرضه محصولات به غیر از شهرهای ایران به کشور تاجیکستان نیز سفرکرده ام.

انتخاب بانوی عشایری به عنوان زن نمونه کشور

گروه ایران زمین/ «گلنار پیرزاده» بانوی عشایری ساکن در منطقه عشایرنشین«سیبک چغاخور» شهرستان بروجن چهارمحال وبختیاری با کسب همه شاخص ها به عنوان زن نمونه عشایر کشور انتخاب شد.

«یحیی حسین پور» مدیرکل امورعشایرچهارمحال و بختیاری گفت: این بانوی نمونه دربخش تولید، فرآوری وبسته بندی محصولات کشاورزی، تولید فرآورده های لبنی خانگی و کارآفرینی به عنوان زن نمونه معرفی شد.

حسین پور افزود: اشتغالزایی 9 نفر در ورمی کمپوست، 6 نفر به صورت دائم و 4 نفر به صورت فصلی و پرورش تعداد 150 راس دام سبک از عمده شاخص های بانوی نمونه عشایر امسال بوده است.