آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۷
شهرستان ها
۷

استاندار: خوزستان تنها 2 درصد شرکت های دانش بنیان را در اختیار دارد

اهواز - خبرنگار کیهان: استاندار خوزستان گفت: در شان استان خوزستان نیست که با داشتن 6 درصد از جمعیت کشور و زیرساخت های لازم، 2/4 درصد تعداد شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید بر این که نتایج تحقیق باید به فناوری و شکوفایی کشور منتهی شود، گفت: در حال حاضر کشور ما سیاست ها و برنامه های خود را اصلاح کرده و روندی را درپیش گرفته است که تحقیقات هدفمند و جهت دار شود و نیازی از جامعه را رفع کند و ایده ها به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهش و فناوری نیز این وظیفه را در راستای تجاری سازی ایده ها برعهده دارد و شتاب دهنده ها نیز برای همین مسئله هستند. اکنون در خوزستان یکی از شتاب دهنده ها راه اندازی شده و قرار است دو شتاب دهنده دیگر نیز با تعهد اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شود.

وی تصریح کرد: یکی از علت های فرار مغزها در کشور این است که شرایط لازم برای تبدیل ایده به ثروت دراختیار افراد قرار گرفته است و با دیدن این شرایط در سایر کشورها دست به مهاجرت می زنند. اکنون استان های دیگر در زمینه حمایت از ایده ها و شرکت های دانش بنیان موفق تر عمل کرده اند و نیاز است کارگروه پژوهش و فناوری استان بر این کار تمرکز کنند.