آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۱
جهان
۲۰

خاورمیانه

حمله انتحاری در ولایت ننگرهار افغانستان

انفجاری انتحاری در جلال آباد در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان 15 کشته و 14 زخمی

بر جای گذاشت. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خامه پرس، این اتفاق حوالی ساعت 2 در مراسم خاکسپاری در قبرستان

مقام خان در حاشیه جنوبی شهر جلال آباد رخ داد و یک عامل انتحاری در میان شرکت کنندگان خودش را منفجر کرد. به گفته مقام های محلی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان در این انفجار انتحاری، 15 نفر کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که «انعام الله میاخیل»، سخنگوی ریاست بهداشت ننگرهار اعلام کرده در این حمله انتحاری دست کم 9 کشته و

15 زخمی به مراکز درمانی منتقل شدند. تا لحظه تنظیم این خبر هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

پیشنهاد 60 میلیون دلاری <ریاض> به شاهزاده انگلیس

کاخ سلطنتی انگلیس فاش کرد، عربستان سعودی به شاهزاده «هری»، نوه الیزابت دوم 60میلیون دلار پرداخت می کند تا ماه عسل خود را در شهر ساحلی جده در غرب عربستان بگذراند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مصری «عربی 21»، رسانه های انگلیسی اعلام کردند این اقدام عربستان در چارچوب اصلاحات محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و در راستای پشتیبانی از تحول اقتصادی و فعال سازی صنعت گردشگری در این کشور صورت می گیرد. هدف دیگر از میزبانی از شاهزاده انگلیس و همسر امریکایی وی برای گذراندن ماه عسل در شهر جده، تبلیغ برای نشان دادن فضای باز عربستان و جذب گردشگران خارجی به این کشور است.

این هدیه سخاوتمندانه ریاض به شاهزاده هری در حالی است که عربستان در دو سال اخیر مشکلات اقتصادی جدی داشته و مردم این کشور ریاضت اقتصادی بی سابقه ای را تحمل کرده اند.