آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۱
اقتصادی
۶

گزیده

شاخص بورس به کانال 95 هزار واحدی عقب نشینی کرد

شاخص بورس دیروز (یکشنبه) با یکهزار و 649 پله کاهش به جایگاه 95 هزار و 561 واحدی رسید.

به گزارش ایرنا، اگرچه بازار دیروز، معاملاتی پرحجم و با ارزش معاملات بالا را شاهد بود، اما فضای غالب در بازار سرمایه در وضعیتی هیجانی و منفی قرار داشت به طوری که بیشتر فعالان بازار سرمایه، فروشنده بودند.

کارشناسان برخی عوامل داخلی و خارجی را عامل افت دیروز بازار بورس می دانند که بزودی رفع می شود.

ایرانیان از سفر غیر ضروری به ترکیه خودداری کنند

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد با توجه به وضعیت فوق العاده در ترکیه از ایرانیان مقیم ترکیه و مسافران ایرانی به این کشور خواست که از حضور در مراکز خرید و مراکز تجمع خودداری کنند.

سید جلال ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به برقراری وضعیت فوق العاده در ترکیه و هشدار مقامات امنیتی این کشور، هموطنان از سفرهای غیر ضروری و حضور در تجمعات و مراکز عمومی در ترکیه خودداری کنند.

نفت سبک ایران از مرز بشکه ای 64دلار فراتر رفت

قیمت نفت در آخرین روز سال 2017، در بالاترین قیمت از سال 2015 تاکنون قرار داشت و نفت سبک ایران نیز بشکه ای 64 دلار و 27 سنت فروخته شد.

به گزارش ایرنا، قیمت نفت در آخرین روز سال 2017 (31دسامبر-10 دی) در بالاترین قیمت این سال قرار گرفت که همچنین بالاترین قیمت از سال 2015 تاکنون نیز محسوب می شود.

توافق اوپک و غیراوپک برای کاهش 1.8 میلیون بشکه تولید نفت باعث شد که عرضه نفت مازاد در بازار کاهش یافته و به دنبال آن قیمت ها افزایش و به کانال 60 دلار وارد شود.