آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۹
جهان
۶

محکومیت الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی توسط مقامات فلسطینی

مقامات جنبش های «فتح» و «مقاومت اسلامی حماس» تصمیم حزب «لیکود» حزب حاکم رژیم صهیونیستی مبنی بر اجرای قوانین این رژیم درباره شهرک های صهیونیست نشین و الحاق کرانه باختری و «قدس» به سرزمین های اشغالی را محکوم کردند. به گزارش شبکه خبری الجزیره فلسطینیان، رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب این تصمیم حزب لیکود دانستند.

به گزارش ایرنا، جنبش فتح فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد رای حزب لیکود به طرح اجرای تسلط رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری همه قراردادهای امضا شده را از بین می برد و یکطرفه «بقایای عملیات صلح» را پایان می دهد. جنبش فتح، اسرائیل را مسئول عواقب این تصمیم خطرناک و مردود دانست. جنبش حماس نیز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم حزب لیکود رژیم صهیونیستی، تداوم سیاست تجاوز به حق فلسطینی و سوء استفاده از مواضع آمریکا و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره قدس است. رئیس جمهور آمریکا پیشتر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و خواهان انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس شده بود.

جنبش حماس با صدور این بیانیه تاکید کرد که طرح های عملیات صلح، فرصتی بزرگ در اختیار رژیم صهیونیستی برای اجرای سیاست های تبعیض آمیز و افراط گرایانه خود قرار داده است.

حماس افزود که مردم فلسطین بر گزینه مقاومت در برابر طرح های رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن آن طرح ها و دفاع از حقوق خود و حفظ آن به هر قیمتی تاکید می کند.