آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
شهرستان ها
۷

نماینده مردم چابهار در مجلس اعلام کرد: لایروبی بندر بریس چابهار در انتظار تخصیص اعتبار

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: لایروبی بندر بریس چابهار در انتظار تخصیص اعتبار و آغاز عملیات اجرایی است که در صورت لایروبی به افزایش صید و اشتغال در سواحل مکران کمک می کند.

عبدالغفور ایران نژاد اظهار کرد: دولت برای لایروبی بندر بریس هرچه سریعتر عملیات اجرایی را آغاز کند و بعد از گذشت 6 سال 2 هزار و 452 صیاد را خوشحال و شادمان کند و به نیمه تعطیل بودن این بندر صیادی پایان دهد.

وی گفت: هم اینک صیادان نمی توانند با لنج به صید و صیادی بپردازند و حتی قایق ها نیز در زمان پایین رفتن آب با مشکل رفت و آمد به دریا مواجه هستند.حوضچه اسکله بریس حدود 10 سال پیش لایروبی شده است اما گل و لای از 6 سال پیش تاکنون مشکل ساز شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریای مکران (عمان) یک ظرفیت خوب برای اشتغال سواحل نشینان است، خاطرنشان کرد: ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس با توجه به فاصله 55 کیلومتری آن با چابهار ضروری است.

وی تصریح کرد: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی با عمق آبخور 2 متر، پهلوگیری اسکله 160 متر، وسعت حوضچه آن 25 هکتار است.

وی بیان داشت: این بندر صیادی در سال 1368 احداث شده و در سال 1371 به بهره برداری رسید.

و هم اینک چهار هزار قایق جدید صیادی بیش از 16 سال چشم انتظار صدور مجوز صید برای تامین معاش صیادان و خانواده هایشان هستند.

ایرانژاد ادامه داد: از چندین سال پیش صیادان تاکنون در انتظار دریافت مجوز برای صید هستند و با توجه به اینکه شغل شان صرفا صیادی است و شغل و حرفه دیگر و سرمایه ای برای سرمایه گذاری ندارند از مسئولان درخواست می شود نسبت به صدور مجوز صید برای آنان مساعدت کنند.