آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
اخبار کشور
۳

نوبخت: تخریب اموال و منافع عمومی و شخصی از نظر قانون جرم است

سخنگوی دولت گفت: اعتراض تا زمانی که مخل امنیت کشور نباشد، می تواند ادامه پیدا کند، اما اغتشاش مسئله دیگری است که همه کشورها براساس قانونشان و متناسب با امکاناتی که در اختیار دارند با آن برخورد می کنند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: اغتشاش و اعتراض دو موضوعی کاملا متفاوت است و اگر در رخدادهای اخیر این دو واژه و رفتار را از یکدیگر جدا کنیم، مبانی دولت برای مواجهه با اعتراض و اغتشاش مشخص می شود.

نوبخت افزود: اعتراض و پیام رسانی مردم در چارچوب حقوق شهروندی انجام می شود، در حالی که دولت هم پایبندی خود را به این حق شهروندان نشان داده است. البته متاسفانه نمونه هایی از اغتشاش هم در رخدادهای اخیر مشاهده شد، اما قانون اساسی مرز اعتراض و اغتشاش را تعیین کرده است.

وی در ادامه گفت: اعتراض تا زمانی که مخل امنیت کشور نباشد، می تواند ادامه پیدا کند، اما اغتشاش مسئله دیگری است که همه کشورها براساس قانونشان و متناسب با امکاناتی که در اختیار دارند با آن برخورد می کنند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: آنچه باعث اختلال در منافع ملی و آسیب به اموال عمومی شود، جرم است و کسانی که این جرم را مرتکب شوند، در برابر قانون و مردم محکوم هستند. ما نیز اجازه چنین اقدامی را به این افراد نخواهیم داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نوبخت اظهار داشت: تردیدی ندارم ملت بصیر و هشیار ایران در زمان مناسب نشان می دهد که در سایه آرامش و وحدت می تواند مشکلات را حل کند. البته دولت سیاست روشنی برای اشتغال و رشد اقتصادی دارد و در حال اجرای آنهاست، لذا اینکه از کسی انتظار کمک داشته باشیم توقع ساده لوحانه ای است.

وی افزود: دو نرخی کردن و سهمیه بندی بنزین صحت ندارد.