آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر امسال به روستائیان پرداخت می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی و اشتغال امسال مبلغ 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان پرداخت شده و 3 هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی در مرکز تولید شکر قرمز ریکنده شهرستان قائمشهر در جمع خبرنگاران، همچنین از اختصاص 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر به روستاها تا پایان سال آینده خبر داد و گفت که این مبالغ برای آنکه ایرادهای کار گرفته شود، یکجا تحویل متقاضیان داده نمی شود.

وی سهم استان مازندران برای تسهیلات روستایی را 480 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که این تسهیلات ارزان قیمت با بهره 4 تا 6 درصد و سرمایه در گردش با بهره 8 درصد در اختیار متقاضیان در روستا ها برای هر نوع تولید قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه پرداخت این تسهیلات درآمدزایی را تا سه برابر افزایش می دهد، گفت که در هر روستا متناسب با مزیت ها این وام پرداخت می شود.

ربیعی گفت که روستائیان می توانند از صندوق های کارآفرین امید و مشاغل روستایی وام خود را دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه هر روستا یک مزیتی دارد که براساس آن مزیت وام داده می شود، افزود: سامانه این تسهیلات برای استانداری ها مشخص و منابع مالی در بانک ها تعیین شد و طرح ها در اختیار بخش ها و روستاها قرار می گیرد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح ها در بخش ها و روستاهای زیر 10هزار نفر آماده است تا با دقت و سرعت بالا کار انجام شود.

ربیعی در ادامه با اشاره به بازدید از مرکز شکر ریکنده قائمشهر با بیان اینکه مزارع نیشکر نسبت به برنج آب کمتری استفاده می کند اما قیمت فروش این محصول با برنج برابری می کند گفت: سیاست ما این است تا با درآمدزایی به آب و خاک فشار کمتری وارد کنیم.

60 هکتار از اراضی روستای ریکنده قائمشهر زیرکشت نیشکر قرار دارد و هشت محصول از نیشکر تولید می شود.