آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۱
اقتصاد
۴

صف های طولانی برای خرید دلار دولتی

در پی تشدید نوسانات قیمت دلار در بازار ارز، خیابان فردوسی بار دیگر شاهد قیمت های بالا و البته صف های طولانی برای خرید دلار دولتی شد.

به گزارش تسنیم، نوسانات شدید قیمت ارز که از ابتدای هفته و بعد از اغتشاشات اخیر آغاز شد، درحالی کماکان ادامه دارد که دیروز قیمت دلار رکورد 4420 تومان را هم زد.

صراف های فردوسی که این روزها ترجیح می دهند تابلوهایشان را به روز نکنند بار دیگر دست از فروش دلار کشیده و فقط خریدارند، البته به شرط آن که فروشنده ای در بازار پیدا کنند، چرا که این روزها همه خریدار دلارند و فروشنده ای در بازار پیدا نمی شود.

بانک مرکزی که طبق روال همیشه از طریق صرافی های مجاز نسبت به تزریق ارز در بازار اقدام می کند این روزها هم تلاش دارد آرامش را به خیابان فردوسی برگرداند ولی به نظر می رسد چندان موفق نبوده است. هرچند این تلاش منجر به تشکیل صف های طولانی برای خرید دلار دولتی شده است.

صرافی های مجاز که ارز دولتی از بانک مرکزی دریافت می کنند، این روزها سرشان شلوغ شده و کاسبی شان سکه؛ این صراف ها که البته صدای مردم و دلال ها را هم درآورده اند بعد از آن که دلار را با نرخ 4344 تومان دریافت کردند نسبت به فروش آن با قیمت 4353 تومان اقدام می کنند. مردمی که مقابل صرافی ها صف کشیده اند دلار را به قیمت 4353 تومان و به میزان 5000 قطعه دریافت می کنند.

البته مردم می گویند فقط تعداد محدودی از این صرافی ها می توانند ارز دولتی بگیرند، چرا که همه را یا به دلال می فروشند یا برای خودشان نگه می دارند.