آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۱
سینما
۱۲

بازگشت نام مدیران تولید به پروانه ساخت فیلم ها

رئیس و یک عضو انجمن مدیران تولید سینما ضمن اعلام خبر بازگشت نام مدیران تولید به پروانه ساخت فیلم های سینمایی درباره روند پیگیری این موضوع توضیح دادند.

حسن آقاکریمی، رئیس انجمن مدیران تولید با اشاره به این که بعد از گذشت مدت ها دوباره نام مدیران تولید و مدیران فیلمبرداری به پروانه ساخت اضافه شده است، به مهر گفت: نزدیک به 22 سال پیش برخی از اعضای خانه سینما که مسئولیت نیز داشتند در یک اقدام شتاب زده تصمیم گرفتند نام مدیران تولید و مدیران فیلمبرداری را از پروانه ساخت حذف کنند.

او با اشاره به این که آن تصمیم گیری به این دلیل صورت گرفت که معتقد بودند مولفان فیلم ها مهم هستند و درج نام کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس کافی است، عنوان کرد: مدیران تولید از اهمیت بسیاری در پروسه تولید در سینما برخوردارند و حذف نام مدیر تولید، یک حرکت ناشیانه بود. مدیر تولید از ابتدای شکل گیری یک پروژه سینمایی حضور دارد و تا پایان کار نیز در کنار کارگردان و تهیه کننده فعالیت می کند.

مدیر تولید فیلم سینمایی کاناپه، توضیح داد: یکی از مهم ترین دستاوردهای سینمای ایران بعد از انقلاب این بود که مدیرتولید در سینما از جایگاه درستی برخوردار شد تا بتواند نظم و ترتیبی به سینمای ایران دهد.