آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۱
ورزشی
۹

نبرد تکواندوکاران ایران در مسابقات گرنداسلم

در ادامه و هفته دوم نخستین دوره رقابت های گرنداسلم تکواندو دو تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم ایران امروز به مصاف حریفان خود می روند.

نخستین دوره رقابت های گرنداسلم تکواندو از شنبه هفته گذشته به میزبانی چین آغاز شده است که تیم ملی ایران نیز با هفت سهمیه در این مسابقات حاضر شده است. در هفته نخست این رقابت ها نیز «زهرا پوراسماعیل» به عنوان نخستین نماینده ایران به روی شیاپ چانگ رفت که با شکست مقابل حریف خود از گردونه مسابقات خارج شد.

مسابقات گرنداسلم به صورت سری(هفته ای) برگزار می شود و در هر هفته رقابت های دو وزن برگزار می شود که در مرحله دوم امروز تکواندوکاران اوزان 68- کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم زنان به دیدار رقبای خود می روند. در وزن 67- کیلوگرم تیم ایران نماینده ای ندارد، ولی در وزن 68- کیلوگرم میرهاشم حسینی و ابوالفضل یعقوبی دو تکواندوکار تیم ملی هستند که باید به مصاف رقبای خود بروند.

اما طبق جدول رقابت ها «میرهاشم حسین» باید در دور نخست «آیخان تقی زاده» تکواندوکار دو تابعیتی(ایرانی و آذربایجانی) شاگرد رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان را از پیش رو بردارد و در صورت برتری باید به مصاف «آچاب» تکواندوکاری از بلژیک برود.همچنین «ابوالفضل یعقوبی» دیگر تکواندوکار ایران در وزن 68- کیلوگرم است که در نخستین گام، «سئوک بائه کیم» از کره جنوبی را پیش رو دارد و در صورت کسب پیروزی به مصاف «ژائو» از چین می رود.هر دو نماینده ایران در یک سوی جدول هستند و با کسب دو پیروزی، بدون تردید در مرحله نیمه نهایی برای صعود به دیدار نهایی با هم مبارزه خواهند کرد.

هدایت تکواندوکاران ایران در بخش مردان را «مهدی بی باک» به عنوان سرمربی در اختیار دارد.به قهرمان این رقابت ها 70 هزار دلار (49 هزار دلار برای بازیکن و 21 هزار دلار برای مربی)، نایب قهرمان 20 هزار دلار (14 هزار برای بازیکن و 6 هزار دلار برای مربی) و نفر سوم 5 هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می گیرد.