آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۶
سیاسی
۲۱

دعایی: هاشمی در عمل به توصیه امام (ره) کوتاهی نکرد

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: آقای هاشمی در تقویت بنیانی که امام راحل تاکید کرده بود کوشید و رهبری آیت الله خامنه ای را تثبیت کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمود دعایی روز گذشته در آیین ملی بزرگداشت شخصیت علمی تربیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان اظهار کرد: آیت الله هاشمی در آخرین لحظات حیات خود نسبت به نهضت و دستاوردها و اداره نظام اسلامی بعد از خودشان حساس و معتقد بودند اسلام نیاز به مروجان و روحانیون دارد.

وی افزود: امام راحل در موقعیتی حساس دست آیت الله خامنه ای و آقای هاشمی را در دست یکدیگر نهادند و تاکید کردند از هم جدا نشوند و آیت الله هاشمی در عمل به توصیه امام (ره) تا آخرین لحظه زندگی خود کوتاهی نکرد.

محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در این مراسم با بیان اینکه «آقای هاشمی هیجان مثبت را تبدیل به روابط مثبت می کرد و به نتیجه می رساند» گفت: اینکه آیت الله هاشمی شناسنامه انقلابند، مورد وثوق همه بزرگان است. ایشان این گونه فکر می کردند که بهترین راه برای معرفی اسلام، ساختن ایرانی آباد، آزاد و معتدل است و معتقد بودند که همه چیز را در کشور برای این امر داریم.

حجت الاسلام مسیح مهاجری نیز به خبر آنلاین گفت: خاطرات آیت الله هاشمی جامع، جالب و قابل اعتماد است و برخی نقدها به این خاطرات به خاطر ترس افرادی است که ممکن است با این خاطرات منافع شان به خطر بیفتد. به گفته وی هاشمی از کسی حساب نمی برد و ترسی نداشت؛ برای همین هم همه چیز را می نوشت و چیزی را پنهان نمی کرد.