آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۷
فرهنگ و هنر
۲۲

آن سوی مرز

کمک های «دی کاپریو» و «شان پن» به هائیتی

«شان پن» و «لئوناردو دی کاپریو» ستاره های هالیوود در قالب «سازمان کمک رسانی به هائیتی» 3 میلیون و 500 هزار دلار دیگر به این کشور زلزله زده در سال 2010 کمک کردند. به گزارش فارس، دی کاپریو 20 سال است که در زمینه حفاظت از محیط زیست فعالیت می کند و سازمانی با نام خود برای این منظور تاسیس کرده که سالانه مبالغ زیادی برای کمک به محیط زیست جمع آوری می کند.

درگذشت کمدین کهنه کار امریکایی

جری ون دایک،کمدین کهنه کار امریکایی در 86 سالگی از دنیا رفت. به گزارش خبرآنلاین، جری ون دایک از چهره های شناخته شده تلویزیونی در امریکای شمالی برای بازی در سریال پرطرفدار «مربی» چهار بار نامزد جایزه «امی» شد. او در آغاز فعالیتش در عرصه تلویزیون ناموفق بود به تئاتر روی آورد و در نمایش های بسیاری روی صحنه رفت تا اینکه در اواخر دهه 80 میلادی با حضور در سریال «مربی» به شهرت رسید. این سریال هشت سال از تلویزیون پخش می شد. این بازیگر پس از پشت سر گذاشتن یک تصادف رانندگی در سال 2015 نتوانست به عرصه بازیگری بازگردد.

«لیدی برد»، انتخاب اول انجمن ملی منتقدین فیلم امریکا

فیلم «لیدی برد» اثر «گرتا گرویگ» جایزه های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و بازیگر نقش مکمل زن با بازی لاری میت کالف انجمن ملی منتقدین فیلم امریکا را از آن خود کرد. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «لیدی برد» داستان رونان دانش آموز دبیرستانی در دوره بلوغ است که رابطه آشفته ای با مادرش دارد. انجمن ملی منتقدین فیلم امریکا که از سال 1966 بنیان گذاری شده متشکل از 59 منتقد سینمایی برتر از نشریه هایی چون وال استریت ژورنال، نیویورکر، ویلج ویس، کریستین ساینس مانیتور و... است.