آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۷
فن آوری
۸
خبر

تکذیب رفع فیلتر تلگرام در کرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت: شبکه های مجازی از جمله اینستاگرام و بخصوص پیام رسان ها همچون تلگرام امروزه به بخشی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده اند و از ضروریات جامعه به شمار می روند که باید به آنها توجه ویژه ای شود چرا که هرگونه محدودیتی می تواند تبعاتی در زندگی مردم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، شهریار بهنیا درباره برخی اخبار بدون منبع منتشر شده مبنی بر رفع فیلترینگ پیام رسان تلگرام در برخی از نقاط کشور از جمله کرمانشاه و بوشهر گفت: مساله رفع فیلترینگ پیام رسان تلگرام در کرمانشاه و برخی دیگر از نقاط کشور یک شایعه است و همچنان فیلترینگ تلگرام در استان کرمانشاه وجود دارد. اگر قرار باشد تا پیام رسان تلگرام رفع فیلتر شود، تلگرام در تمام کشور بدون محدودیت در دسترس مردم قرار می گیرد و رفع فیلترینگ به صورت نقطه ای یک شایعه است.

شهریار بهنیا با اشاره به نامه سندیکای مخابرات برای ایجاد یک پیام رسان در مواقع بحران گفت: مساله ایجاد یک پیام رسان ایمن و پر سرعت در مواقع بحران بسیار مهم است و باید به صورت جدی دنبال شود. تلگرام در مواقع بحران از جمله زلزله های اخیر کشور عملکرد بسیار مناسبی داشته است و توانسته تا یک پل ارتباطی پرسرعت در زمان بحران باشد و بتواند بار شبکه مکالمه را کاهش دهد و در نتیجه ارتباطات پایداری را رقم زد.