آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۷
فن آوری
۸
آن سوی مرز

حفظ بی طرفی اینترنت با همکاری غول های فناوری

انجمن اینترنت امریکا که بیش از 40 شرکت بزرگ فناوری در آن عضویت دارند، قصد دارد جلوی از دست رفتن بی طرفی نت در این کشور را بگیرد.

به گزارش فیوچریسم، شرکت هایی همچون گوگل، فیس بوک، نتفلیکس و بسیاری از موسسات دیگر باهم متحد شده اند تا از طریق کنگره این کشور قوانینی تازه برای تداوم شرکت دسترسی فعلی در این کشور به اینترنت وضع کنند.

با فشار ترامپ و برنامه ریزی حامیان وی در کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا، این کمیسیون قوانین سابق در مورد بی طرفی اینترنت را نقض کرده است تا شرکت هایی که پول بیشتری خرج می کنند، بتوانند خدمات بهتری برای دسترسی به سرویس های خود در فضای مجازی به کاربران ارائه دهند و شرکت های کوچک تر از پهنای باند و امکانات ضعیف تری برای رقابت با آنها برخوردار باشند. پیش از این بسیاری از شهروندان امریکایی از چنین تحولی اظهار نگرانی و نارضایتی کرده بودند و 26 سناتور امریکایی هم اعلام کرده بودند در برابر این تحول ایستادگی کرده و نخواهند گذاشت قوانین بی طرفی اینترنت تغییر کند. با حمایت شرکت های بزرگ فناوری از این موضعگیری امید می رود تا نبرد با کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا با قوت بیشتری انجام شود.

در هفته های اخیر اکثر شرکت های فناوری در این زمینه موضعی منفعلانه داشته و موضعگیری جدی نکرده بودند. کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا 5 ژانویه تصمیم نهایی خود را در مورد لغو قوانین بی طرفی اینترنت اتخاذ کرد.