آرشیو دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۶
خودرو
۱۶

جهان خودرو

کاهش قیمت تیگوان

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی فولکس واگن قیمت مدل شاسی بلند کوچک تیگوان را کاهش داد. به گزارش موتور ترند، این خودروساز آلمانی دلیل کاهش قیمت تیگوان را بهبود جایگاه این مدل در مقایسه با رقیبانش عنوان کرده است.

به این ترتیب قیمت نسخه های مختلف تیگوان در بازارهای جهانی از 600 تا 2 هزار دلار کاهش یافت. قیمت پایه این خودرو هم اکنون حدود 25 هزار و 500 دلار است که از قیمت پایه مدل هایی نظیر هوندا «سی آر-وی»، تویوتا «راو 4» و فورد «اسکیپ» بالاتر است. تیگوان در دو نوع محور محرک جلو و چهار چرخ محرک عرضه می شود و در برخی نسخه ها دارای سه ردیف صندلی است. قیمت تیگوان در مقایسه با سایر خودروهای سه ردیفه همچون هیوندایی سانتافه و کیا سورنتو مناسب تر است، گرچه برخی از قابلیت های این دو مدل را دارا نیست. فولکس واگن قصد دارد نسخه جدید دو ردیفه این خودرو را برای رقابت با تویوتا راو و هوندا سی آر-وی عرضه کند، اما زمان رونمایی آن مشخص نشده است.

پایان دیزلی های تویوتا در ایتالیا

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد فروش خودروهای دیزلی در ایتالیا متوقف شده است.

به گزارش اتوموتیو نیوز، نسخه دیزلی خودروهای یاریس، آئوریس و راو 4 پیش تر در بازار ایتالیا بسیار محبوب بودند، اما در سال گذشته میلادی تنها 6 درصد از فروش تویوتا در ایتالیا به مدل های دیزلی اختصاص یافت. شرکت تویوتای ایتالیا تسهیلات 7 هزار دلاری برای معاوضه مدل های دیزل با خودروهای هیبریدی در نظر گرفته است. سخنگوی این شرکت اعلام کرد: «تویوتا با افزایش فروش خودروهای هیبریدی، بازار از دست رفته مدل های دیزلی را احیا خواهد کرد.» با توجه به استانداردهای آلایندگی اتحادیه اروپا تنها نسخه دیزل خودروهای لندکروز و هایلوکس کماکان در اروپا عرضه خواهند شد. سخنگوی تویوتای ایتالیا در این خصوص گفت: «مدل های هیبریدی هسته استراتژی ما در اروپا هستند. هر چه پیش می رویم نقش دیزل ها کمرنگ تر می شود.» در سال گذشته میلادی خودروهای هیبریدی قریب به نیمی از فروش تویوتا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تشکیل دادند و بنابر پیش بینی تویوتا سهم این مدل ها در سال های آتی افزایش خواهد یافت.