آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۱۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری 40 نفر در ناآرامی های اخیر قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: 40 آشوب گر در ناآرامی های اخیر این استان دستگیر شده اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: دستگیرشدگان 20 تا 30 سال سن دارند و هیچ کدام مشکل معیشتی نداشتند و فقط سرباز دشمن بودند.

وی اضافه کرد: به دنبال دستگیری 50 آشوب گر نیز که در حوادث و ناآرامی های اخیر در استان قزوین دست داشتند، هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه باید بین آشوب گران و فریب خوردگان تفکیک قائل شد، افزود: همه مسئولان وظیفه دارند به مطالبات صنفی و معیشتی مردم رسیدگی کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: اگر به مطالبات مردم رسیدگی نشود، به عنوان مدعی العموم وارد شده و با متخلفان برخورد می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هر فردی برخلاف نظم عمومی عمل کند بدون شک با واکنش تند دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

بسیاری از بازداشت شدگان اهواز آزاد شدند

فرماندار اهواز با اشاره به بازداشت برخی حاضران در آشوب های اخیر، گفت: بسیاری از بازداشت شده ها آزادشده اند و در حال بررسی وضعیت مابقی افراد هستیم.

نبی الله خون میرزائی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز در رابطه با خسارت های به وجود آمده ناشی از آشوب های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه برآوردی از خسارت های به وجود آمده ندارم، برای رسیدن به برآورد دقیق از خسارت های پیش آمده مدیران شعب بانک ها باید میزان خسارت ها را اعلام و در رابطه با خسارت منازل مسکونی باید به جمع بندی برسیم.وی افزود: در حال بررسی وضعیت افراد فریب خورده، اغتشاشگران، لیدرها و افرادی که مردم را تحریک کرده و اقدام به نشر فراخوان تجمع غیرقانونی کردند همچنین سبب آسیب رساندن به اموال عمومی شدند هستیم.وی با تاکید بر شناسایی لیدرها و اغتشاشگران آåشوب های اخیر، بیان کرد: به دلیل محرمانه بودن بسیاری از موضوعات نمی توان به آنها پرداخت اما دستگاه قضایی برای صدور حکم بسیاری از بازداشت شدگان آشوب های اخیر تعیین سطح کرده است.