آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۷
سیاست
۳

روزنه

احضار سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان تکذیب شد

ایسنا: یک منبع آگاه در سفارت ایران در برلین، خبر احضار علی ماجدی، سفیر ایران، از سوی وزارت خارجه آلمان را تکذیب کرده و گفت: هیچ تذکر یا احضاری برای سفیر کشورمان نیامده است. او اخبار منتشرشده در این رابطه را در برخی از رسانه های آلمانی و بازتاب آن در رسانه های دیگر تکذیب کرد. برخی رسانه های آلمانی گزارش دادند وزارت خارجه آلمان، سفیر ایران در این کشور را برای پاسخ گویی درباره اتهامات مربوط به آنچه جاسوسی سپاه قدس در آلمان از گروه های حامی اسرائیل عنوان شده، فراخوانده است.

عدم تفاهم با ایران به نفع شما تمام نخواهد شد

ایسنا: «جک استراو»، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس، با محمد جواد ظریف دیدار کرد. آنها در این دیدار درباره برجام و مسائل منطقه ای گفت وگو و تبادل نظر کردند. استراو در این دیدار از حمایت جدی دولت بریتانیا از برجام و لزوم حفظ دستاوردهای آن سخن گفت. بررسی اوضاع جاری کشورهای منطقه به ویژه اوضاع یمن و بحرین از موضوعات دیگر در این دیدار بود.

نشست موگرینی درباره برجام است

ایسنا: «نشست موگرینی با وزیر خارجه ایران و سه کشور اروپایی، درباره اجرای توافق برجام خواهد بود». اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعیه ای در وب سایت خود، اعلام کرد: «فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، قرار است روز 11 ژانویه (پنجشنبه) با ژان ایو لودریان، زیگمار گابریل و بوریس جانسون، وزیران خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس و محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نشستی درباره برجام در بروکسل داشته باشد». ظریف، روزهای پنجشنبه و جمعه برای بحث و رایزنی درباره چندوچون اجرای برجام، به بروکسل سفر می کند. اما روز دوشنبه، برخی از منابع گفته بودند جدا از مسئله توافق هسته ای، وزیر خارجه ایران با طرف های اروپایی درباره دایره وسیعی از مسائل، ازجمله ناآرامی در برخی از شهرهای ایران در 10 روز اخیر نیز گفت وگو خواهد کرد.